حبیب الله صادقی

Habibollah Sadeghi

حبیب الله صادقی

 تخصص/مهارت:

نقاشی، تصویرگری

 معرفی/ بیوگرافی:

آقای حبیب‌الله صادقی هنرمند نقاش ایرانی متولد 1336 و درگذشته 5 مردادماه 1401 در تهران است. ایشان از اساتید و هنرمندان سرشناس و موفق در عرصه هنر می‌باشد.

حبیب الله صادقی طراح، نقاش، گرافیست، کاریکاتوریست، منتقد می باشد. ایشان در بسیاری از دانشگاه‌های هنر به تدریس پرداخته است. در سال 1384 به ریاست موزه هنرهای معاصر انتخاب گردید. دغدغه اصلی او ماهیت هنر ملی و ایرانی است و بسیار به این موضوعات پرداخته است. شاعرانگی در نقاشی‌های او بسیار مورد توجه است زیرا بسیار به شعر و شاعران مختلف علاقه مند است.

آقای حبیب‌الله صادقی در سال 1336 در تهران در خانواده‌ای سنتی در محله تهران نو چشم به جهان گشود. از همان سالهای کودکی در محل کار پدر با نام روزنامه اطلاعات آشنا شد، همانجایی که سالها بعد او و یکی از برادرانش به عنوان روزنامه‌نگار در بخش تحریریه مشغول به کار شدند. نخستین بار نقاشی را در 8 سالگی شروع کرد و از همان دوران جرقه‌های علاقهٔ وافر او برایش روشن شد. همزمان به نقاشی عطش و نیاز او به ادبیات نیز اوج گرفت.
در سال 1352 در امتحان ورودی هنرستان هنرهای زیبا پسران تهران پذیرفته شده و در سال 1355 موفق به دریافت دیپلم گردید. در همان سال پس از قبولی در کنکور در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران پذیرفته شد. دوره تحصیلات کارشناسی ارشد را در دانشگاه تربیت مدرس به پایان رساند و پس از توقفی چند ساله دوره دکتری پژوهش هنر خود را نیز در همان دانشگاه به پایان رسانید.

او فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و کارشناسی ارشد این رشته و دکترای پژوهش هنر از دانشگاه تربیت مدرس دارد.

او از محضر استادانی همچون اصغر محمدی، محمود فرشچیان، مهدی حسینی، مجید مهرگان، هانیبال الخاص، مارکو گریگوریان، پرویز تناولی، حبیب الله آیت‌اللهی، جواد حمیدی و محمود جوادی پور بهره جسته است.

عضویت در هیات‌های علمی دانشکده‌های هنری، برپایی نمایشگاه‌های متعدد آثار، دبیری و داوری نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی، تدریس در دانشگاه و دریافت جوایز مختلف داخلی و بین المللی از جمله فعالیت‌های صادقی محسوب می شوند.
او آثار بسیاری را با موضوع دفاع مقدس، جنگ و حماسه خلق کرده است.

سوابق کاری و فعالیت‌ها
عضو واحد تجسمی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی
نقاش، گرافیست، کاریکاتوریست
در سال 1379 به عنوان عضو پیوسته فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران انتخاب گردید و پس از آن به طور مستمر با این نهاد همکاری داشته است.
در سال 1384 به ریاست موزه هنرهای معاصر تهران انتخاب گردید.

سابقه آموزشی
حبیب الله صادقی نیز در سال 1364 اولین کلاس طراحی خود را در دانشکده هنرهای زیبا برگزار کرد. او در دانشگاه‌های مختلفی همچون دانشکده هنر٬ دانشگاه شاهد، دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه الزهرا و در سال‌های اخیر نیز در واحد هنرو معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز به آموزش و مدیریت پرداخته است.

گفتارها
او در حاشیه جشنواره هنر مقاومت در گفتگو با خبرآنلاین گفت:
مقاومت در فرهنگ اجتماعی دنیا ریشه دارد. از قرن 15 یا 16 میلادی همزمان با پدیده‌هایی که در غرب اتفاق می‌افتد، آغاز می‌شود. دوره رنسانس، فرایند‌های دوره جنگ اول و دوم، اتفاقاتی که در مبارزات ملی و میهنی در دنیا مطرح می‌شود و… همه و همه زمینه‌هایی را برای هنرمندان به وجود آورده تا بیایند و بر اساس آن دستاوردهای سرزمینی و اقلیمی خود را در مقابل دشمن روایت کنند. آن‌ها در آثار خود کوشیده‌اند تا مقاومتشان را برجسته سازند و ارزش‌هایی را که برایشان مهم است، مطرح کنند. مثل طرح وضعیت دهقانان درمقابل خوانین. کارگران در مقابل سرمایه داران و… هنرمندان با طبع لطیفی که دارند، مفاهیم مرتبط با مقاومت با که ارزش‌های آزاد زبان هنر بیان می‌کنند و آزادسازی مردم، آئین، کیش، فرهنگ و سرزمینشان را برابر قدرت‌های یکه‌تاز برجسته می‌سازند.

منبع: سایت صدا و سیماهمشهری آنلاین

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• ایمیل:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت