بهترین راهنمای انتخاب مداد رنگی مناسب

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

بهترین راهنمای انتخاب مداد رنگی مناسب

ما معمولا جعبه بزرگ مداد رنگی را انتخاب می‌کنیم بدون آنکه دقت کنیم آیا همه آن رنگ‌ها برای کار ما مورد نیازند؟ یا آیا رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنیم پاسخگوی نیاز ما هستند؟ برندهای متفاوتی از مدادهای رنگی وجود دارند که بسته به نیاز می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. در ادامه این مطلب به بررسی چند مدل مدادرنگی و کارآیی آن‌ها با توجه به نیاز شما خواهیم پرداخت. با ما همراه شوید؟

1. مداد رنگی فابر-کستل Faber-Castell

این مدادهای رنگی، به همراه رنگ‌های آبرنگی محبوب بسیاری از نقاش‌ها و هنرمندانند. تولید محصولات و بسته‌بندی فابرکستل همیشه قابل اعتماد است و رنگدانه‌ها شاداب و لطیف‌اند.
مدادها برای آنکه لایه‌های زیبایی از رنگ بوجود بیاورند بدون آنکه خرد شوند، عالی هستند اما این مدادرنگی‌ها نسبت به سایر برندها کمی گران‌قیمت‌ترند. اما اگر بخواهید و بتوانید کمی هزینه کنید، نسبت به پولی که می‌پردازید محصولی عالی به دست می‌آورید.

2. مدادرنگی پریزماکالر (Prismacolor)

مدادهای رنگی پریزما بسیار خوب هستند و خشک یا خش‌دار نیستند. کیفیت رنگدانه‌های بکار رفته در آن‌ها بسیار خوب است. می‌توانید لایه‌های و ترکیب‌های رنگی خوبی با آن‌ها درست کنید و برای اینکار دردسری نخواهید داشت.

چارت رنگی رنگدانه‌های به کار رفته در مدادرنگی‌های پریزماکالر به تازگی منتشر شده که می‌تواند مرجع خوبی برای شما باشد.

3. مداد رنگی Derwent Studio

اگر با مدادهای Derwent Artist آشنایی داشته باشید، پس از استفاده از مدادرنگی‌های Derwent Studio متوجه می‌شوید که این مدادها ریزتر و سخت‌ترند و در نتیجه با آن‌ها می‌توانید خطوط شکننده‌تر و دقیق‌تری رسم کنید.
این مدادها معمولا اولین انتخاب تازه‌کارها، کسانی که نقاشی‌های خشک را ترجیح می‌دهند و همچنین کودکان به شمار می‌روند.

4. مدادهای آبرنگی فابر-کستل

البته نمی‌توان آن‌ها را مدادرنگی دانست زیرا در آب حل می‌شوند و مانند مداد رنگی‌ها در برابر آب امنیت ندارند؛ اما با رنگ‌های جذاب، ترکیب‌رنگ‌های عالی و همچنین امکان ترکیب با آب زیبایی‌هایی فراتر از مداد رنگی فابر-کستل برای شما به ارمغان می‌آورند.

5. مداد رنگی براق کاران داخ (Caran d’Ache)

شرکت کاران داخ یک شرکت تولید لوازم مدرسه، نوشت افزار و وسایل هنری سوئیسی است.
مداد رنگی‌های براق کاران داخ روی کاغذ، حس خراش‌دار و ترد بودن می‌دهند که آن‌ها را قادر می‌کند همچون پاستل لایه‌ به لایه روی هم قرار بگیرند.
بسیاری از هنرمندان از این مدادرنگی در کنار برندهای دیگر استفاده می‌کنند تا از ویژگی لایه‌ای آن بیشترین بهره را ببرند. این رنگ را معمولا در آخرین لایه استفاده می‌کنند تا ویژگی واکسی آن رنگ‌دانه‌ها را نگه دارد.

چارت رنگی این رنگ‌ها را نیز می‌توانید ببینید تا برای انتخاب رنگ اطلاعات دقیق‌تری داشته باشید.


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت