⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️از «صورتکهای ما ¦ نمایشگاه آثار نصرالله رادش» دیدن فرمائید و دیگران را برای تماشا در گالری لیلیت دعوت نمائید، بازدید شبانه‌روزی آزاد است…

صورتکهای ما ¦ نمایشگاه آثار نصرالله رادش

Nasrollah Radesh ¦ We Exhibition

«گالری لیلیت شما را به دیدن این نمایشگاه برگزار شده دعوت می‌نماید»

صورتکهای ما ¦ نمایشگاه آثار نصرالله رادش

هنرمند: نصرالله رادش

❖ صورتک‌های مـــا ❖

در این مجموعه آثار هنرمند با ایجاد خطوط پیچیده و دقیق بر تکه های خمیر گل، آثاری مملو از احساسات هنرمندانه به شکل صورتک‌های گلی خلق کرده است که آن احساسات را می‌توان در چهره هر کدام از صورتک‌ها مشاهده نمود.

نصرالله رادش پس از سال‌ها فعالیت در هنر مجسمه سازی از گنجینهٔ ارزشمند مجسمه‌های دست‌سازش در نمایشگاهی باعنوان «ما» رونمایی نمود. آثاری متمایز و منحصربفرد که نظر و نگاه هر بیننده‌ای را ساعت‌ها جلب می‌کنند.

آقای نصرالله رادش ساخت صورتک‌های گلی خمیری را بطور خوآموز و از دوران دانشجویی آغاز کرده است و پس از سالها فعالیت، مهارت خود را افزایش داده و اکنون آثاری خلق نموده و کلکسیونی ارزشمند را به وجود آورده است، که هر بیننده ای را ساعت‌ها در فکر فرو می‌برد! آثاری عجیب و خاص از چهره‌های سورئالی انسان‌ها، که با مهارت و زیبایی هرچه تمام‌تر آنگونه که هستند و باید باشند خلق شده اند.

سبک آثار آقای رادش نوآورانه و مدرن با تلفیق «کوبیسم» و «سورئالیسم» در تکنیک هنر مجسمه سازی می‌باشد. این هنرمند باسابقه، با تواضع و فروتنی که دارد دربارهٔ خلق چنین آثاری خاص و منحصربفرد می‌گوید وقتی خمیر را در دست می‌گیرد، اثرات انگشتانش و برجستگی‌هایی که روی خمیر به وجود آمده است، ذهن ناخودآگاه وی را فعال کرده و رهبری می‌کنند، تا اینکه از عمق پنهان خمیر چهره ای متفاوت را بیرون می‌کشد و به آن تکه خمیر بی‌جان روح و جان می‌بخشد، گویی که شخصیتی زنده به نظر می‌رسد.

وجه تمایز و منحصربفرد بودن آثار صورتک‌های مجسمه‌ای نصرالله رادش همچون بازیگری یک هنرپیشه در صحنه تئاتر بصورت بداهه می‌باشد، او می‌گوید همهٔ کارهایش بصورت ذهنی و بدون مدل هستند.

به این نوع از هنرهای تجسمی که نصرالله رادش انجام می‌دهد اصطلاحاً «اتوماتیسم» یا «خودکاری» گفته می‌شود، یعنی خلق آثار به واسطه ضمیر ناخودآگاه، که هنرمند بدون آنکه خودش از قبل تصمیمی بگیرد در فرآیند خلق یک اثر به آن دست میزند. خلق آثار هنری توسط ناخودآگاه یعنی هنرمند قبل از خلق اثر هیچ انگیزه و ذهنیت و تصوری نسبت به آنچه که میخواهد انجام دهد ندارد و در همان لحظه‌ای که دست به کار می‌شود، دست‌ها توسط نیروی ناخودآگاه و نیمه‌آگاه او خلق اثر را انجام می‌دهند.

نکته حائز اهمیت این است که چنین آثاری تنها برای یکبار خلق می‌شوند و دیگر نظیر آن را هنرمند نخواهد انجام داد به این دلیل که هر اثر یکبار از ناخدآگاه ذهن عبور کرده است. به همین دلیل چنین آثاری را می‌توان بسیار ارزشمند و خاص دانست.

نصرالله رادش درباره این هنرش عنوان کرده است: «همانطور که در جوانی تشنه بازیگری بودم، درحال حاضر ساخت صورتک را محرک و انگیزه اصلی خود در هنر می‌دانم» و می‌گوید تشنگی عجیبی برای ساخت این آثار دارد و از این آثار به عنوان بچه های خود یاد می‌کند و گفته است: «دو الی دو و نیم سال زحمتشان را کشیدم و دوست دارم در شرایط خوبی قرار بگیرند و دیده شوند.»

5ستاره / 59164 رأی

اخطار ! هرگونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود