شهین علیزاده

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ، نویسنده و کارگردان

 معرفی/ بیوگرافی:

شهین علیزاده (به انگلیسی: Shahin Alizadeh) هنرمند ایرانی، متولد 15 دی 1334 در کرمانشاه است.

شهین علیزاده کارشناسی نمایش را با گرایش بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنر و کارشناسی ارشد نمایش را با گرایش کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران دریافت کرد.

خانم شهین علیزاده در15 دی ماه سال 1334 در کرمانشاه متولد شد. از سال 1349 یک دورهٔ شش ماههٔ بازیگری در مرکز آموزش هنرهای دراماتیک به سرپرستی آتش تقی پور گذراند. علیزاده در همان سال‌ها با تقی‌پور ازدواج کرد و حاصل ازدواج یک دختر و دو پسر می‌باشد. وی دارای دیپلم تجربی می‌باشند و در سال 1358 در کنکور دانشکدهٔ هنرهای دراماتیک شرکت کرد و پذیرفته شد و تحصیلات را با وجود طرح انقلاب فرهنگی ایران و وقفهٔ 3 ساله در سال 1365 به اتمام رساند.

او ضمن تحصیل در دانشگاه یک دورهٔ بازیگری را برای رادیو گذراند. وی همچنین در سال سال 1385 کارشناسی ارشد نمایش گرایش کارگردانی را از دانشگاه هنرهای زیبا دانشگاه تهران دریافت کرد. وی در مجموع نزدیک به 28 سال فعالیت در رادیو، 30 سال سابقه بازیگری در سینما و تلویزیون و بیش از 45 سال سابقه بازیگری در تئاتر دارد.

علیزاده با بزرگان و استادانی مثل حمید سمندریان، رکن‌الدین خسروی، قطب‌الدین صادقی و پری صابری همکاری داشته و در کارهایشان به عنوان بازیگر حضور پیدا کرد. در سال‌های بعد فرصت همکاری با بهرام بیضایی را نیز به دست آورد.

علیزاده همچنین سالها سابقه تدریس در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های آزاد هنری از جمله جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، رسام هنر، دانشکده غیرانتفاعی وابسته به جهاد دانشگاهی، مؤسسه هنری کرج، مرکز تربیت معلم نصیبه و آموزشگاه آزاد حمید سمندریان را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است. وی همچنین آموزشگاه آزاد سینمایی آتشفام فیلم را نیز تأسیس کرده‌است.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت