احسان علیخانی

 تخصص/مهارت:

بازیگر، مجری

 معرفی/ بیوگرافی:

احسان علیخانی (به انگلیسی: Ehsan Alikhani) هنرمند، زاده 15 آبان 1361 در تهران است.

آقای احسان علیخانی تهیه‌کننده، مجری تلویزیونی، دستیار کارگردان و کارگردان اهل ایران است. او فارغ‌التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه تهران است. با دیدن اجرای جواد یحیوی به کار اجرا علاقه‌مند شده‌است و اولین برنامه زنده اش در سال 1380 بوده‌است. او اجراهایی مانند صبح آمد، ماه عسل و سه ستاره و… را برعهده داشته‌است. اولین بار در برنامه تلویزیونی «پسرهای ایرونی» به عنوان مجری، جلوی دوربین رفت و بعد از اجرای برنامه «جزر و مد» با «ماه عسل» یک چهره شد.

وی مجری جوان، مسلط، صمیمی و پرتحرک است که در چند سال اخیر توانسته اجراهایی به یادماندنی داشته باشد. او فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه تهران می‌باشد و در حال حاضر مشغول تحصیل در رشته روانشناسی عمومی در مقطع فوق لیسانس می‌باشد. دو خواهر و یک برادر دارد و خودش فرزند آخر خانواده است. علیخانی از خدمت سربازی معاف شده است چون پدرش سابقهٔ فعالیت در جبهه را داشته است. مادرش پرستار بازنشسته است و به گفته خودش بهترین دوستش است و همه چیز خود را مدیون دعای خیر مادرش می‌داند.

او در دفتر یکی از فیلمسازان به عنوان یکی از اعضای گروه صحنه و دستیار کارگردان فعالیتش را آغاز کرد، سپس به تلویزیون وارد شد و به ساخت کارهای تبلیغاتی، تیزر سازی و مستند‌های کوتاه مشغول شد. اولین‌ بار در برنامه تلویزیونی «پسرهای ایرونی» به عنوان مجری، جلوی دوربین رفت و بعد از اجرای برنامه «جزر و مد» با «ماه‌ عسل» یک چهره شد. او در برنامه تحویل سال 1390 یک ماراتن اجرای 11 ساعته داشت و توانست این اجرا را به تجربه‌ای متفاوت برای بینندگان تلویزیونی بدل کند.

احسان علیخانی در طول فعالیت خود اجراهایی مانند صبح آمد، باران به روایت دیگر، ماه عسل…، کارگردانی کارهایی مانند محرمانه، آمد نوبهار، سامی یوسف… و تهیه کنندگی برنامه‌هایی مانند محرمانه، شیخ بهایی، نور بالا و ماه عسل را برعهده داشته است.

برنامه ماه عسل سال‌ها در ماه‌های رمضان با اجرای احسان علیخانی روی آنتن رفته و مخاطبان بسیاری را پای خود نشانده، اما سال 1389 بنابه دلایلی شبکه سه از حسن جوهرچی برای اجرای برنامه دعوت کرد و همین امر موجب شد ماه عسل بسیاری از مخاطبان خود را از دست بدهد. علیخانی نیز در مدتی که با شبکه سه همکاری نداشت در شبکه جهانی جام جم برنامه اجرا می‌کرد و با اجرای ویژه برنامه این شبکه در تحویل سال، توجه بسیاری از ایرانیان خارج از کشور را به این برنامه جلب کرد.

سال 1391 احسان علیخانی پس از چند ماه ممنوع‌ التصویری که در پی آن در برنامه «ماه عسل 91» سیدعلی ضیا جایگزینش شد، برای ویژه برنامه شب یلدا در حکم مجری و تهیه‌کننده و همچنین ویژه برنامه تجلیل از قهرمانان المپیک و پارالمپیک به تلویزیون آمد و سال 1392 را با اجرای ویژه برنامه نوروزی با نام «دو نیمه سیب» برای شبکه 2 آغاز کرد.

احسان علیخانی سال 92 پس از یک سال دوری به برنامه «ماه عسل» بازگشت. او پس از سال‌ها اجرای برنامه «ماه عسل» رگ خواب مخاطبانش را به دست آورده و شاید بتوان گفت نقطه اوج اجرای علیخانی «ماه عسل 92» بود.

سال 92 علیخانی اجرای نخستین جشن سالیانه «موسیقی ما» را نیز بر عهده داشت. قابل ذکر است که علیخانی به خاطر برنامه تلویزیونی نوروز 91 نشان بهترین برنامه تلویزیونی سال را دریافت کرده است و برنامه “ماه عسل 92” عنوان پربیننده‌ترین و بهترین برنامه تلویزیون را از آن خود کرد.

سال 93 احسان علیخانی تهیه‌کنندگی و اجرای ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه سیما و همچنین کارگردانی، تهیه کنندگی و اجرای “ماه عسل 93” را روی آنتن برد.

• وبسایت:
ehsanalikhanighabile.com

• اینستاگرام:
ehsanalikhani

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت