مسعود سخایی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون،

 معرفی/ بیوگرافی:

مسعود سخایی با نام اصلی سید محمد سخایی (به انگلیسی: Massoud Sakahi) هنرمند ایرانی، متولد 18 شهریور 1349 در بهبهان است.

مسعود سخایی دارای مدرک کارشناسی تئاتر با گرایش بازیگری از دانشکدهٔ سینما و تئاتر دانشگاه هنر است.

آقای مسعود سخایی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1349 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار مسعود سخایی می‌توان به بازیگری در فیلم سنتوری، سریال زمانه و سریال گاهی به پشت سر نگاه کن اشاره کرد.

مسعود سخایی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1379 در 30 سالگی در فیلم سگ کشی به کارگردانی بهرام بیضایی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم سنتوری، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای مسعود سخایی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون مژده شمسایی، مجید مظفری، رضا کیانیان و داریوش ارجمند را تجربه کرد.

مسعود سخایی در سال 1385 دورهٔ پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم مسعود سخایی در این سال، بازیگری در فیلم سنتوری به کارگردانی داریوش مهرجویی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی مسعود سخایی بازی در فیلم سنتوری بوده است. مسعود سخایی سال 1385 در 36 سالگی در فیلم سنتوری نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با داریوش مهرجویی همکاری داشته است. مسعود سخایی توانست با بازی در فیلم سنتوری تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر رویا تیموریان، مسعود رایگان، بهرام رادان و گلشیفته فراهانی بر تجارب او افزود.

مسعود سخایی علاوه‌بر فیلم سنتوری، سال 1391 در 42 سالگی در سریال زمانه نیز بازی کرده است. مسعود سخایی این‌بار با حسن فتحی یعنی کارگردان سریال زمانه و هنرمندانی چون حمید گودرزی، پریناز ایزدیار، حسین محجوب و امید روحانی همکاری داشت.

در این سال‌ها مسعود سخایی با هنرمندان بسیاری تجربهٔ کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران رضا کیانیان با 4 مرتبه، سیامک اشعریون با 3 مرتبه، محمود بنفشه‌خواه با 3 مرتبه، ساره بیات با 3 مرتبه و پرویز پورحسینی با 3 مرتبه بیشترین همکاری را با مسعود سخایی داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی مسعود سخایی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. مسعود سخایی را باید بیشتر بازیگر تلویزیون بدانیم چرا که 57% آثار وی تلویزیونی و 43% آثارش سینمایی است. در واقع مسعود سخایی از مجموع 16 اثری که در کارنامه دارد، در 9 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال رهایم نکن، سریال گاهی به پشت سر نگاه کن، سریال داوران، سریال زمانه، سریال همه خانواده من، سریال خاطرات مرد ناتمام، سریال بی گناهان، سریال یک مشت پر عقاب و سریال یک مشت پر عقاب نام‌های و در 7 اثر در سینما با نام‌های فیلم دختر، فیلم روباه، فیلم مزار شریف، فیلم طبقه سوم، فیلم سنتوری، فیلم گاهی به آسمان نگاه کن و فیلم سگ کشی بازی کرده است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:
menamassoud

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت