فخری خوروش

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

فخری خوروش، فخری اسودی (به انگلیسی: Fakhri Khorwash) هنرمند ایرانی، متولد 1309 در کرمانشاه و درگذشته 20 خرداد 1402 در لس آنجلس، کالیفرنیا، آمریکا است.
نام اصلی وی فخری اسودی بود و پس از شروع فعالیتش در سینما نام فامیل خود را از اسودی به خوروش تغییر داد.

وی از سال 1385 تاکنون در آمریکا اقامت دارد. وی در سال 2010 در سومین دوره جشنواره «فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو» از فخری خوروش برای 50 سال فعالیت هنری تقدیر شد.

زندگی هنری
خانم فخری خوروش در میان زنان بازیگر دههٔ سی، از نظر استعداد بازیگری بهتر از همه بود و تقریباً در تمامی دوره‌های فیلم‌سازی سینمای ایران، توانست حضور مستمر داشته باشد. از اواخر دههٔ سی، از سینما کناره گرفت و نیروی خود را تماماً در تئاتر به کار گرفت و به یکی از مشهورترین بازیگران تئاتر تبدیل شد.
همسر او، جمشید شیبانی، سال 1388 شمسی درگذشت.
فخری خوروش از اواخر دههٔ چهل، به همراه موج نوی سینما ایران، بار دیگر به سینما بازگشت و در فیلم‌های مختلفی بازی کرد که تعداد این فیلم‌ها تا سال 1365 بیست و شش فیلم بود.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود