نازنین بنیادی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

نازنین بنیادی (به انگلیسی: Nazanin Boniadi) هنرمند بریتانیایی ایرانی، متولد پنج شنبه اول خردادماه 1359 است.

وی در تهران متولد شد. خانواده نازنین در بیستمین روز بعد از تولد او به لندن مهاجرت کردند. او تا 19 سالگی در لندن زندگی می‌کرد و سپس به لس آنجلس ایالات متحده آمریکا کوچ کرد. او در کودکی رقص باله و نواختن ویولن را آموخت و تجربیاتی هم در اسکیت روی یخ، رقص شکم و غواصی دارد.
نازنین از یک مدرسه خصوصی در لندن فارغ‌التحصیل شد. او دارای مدرک تحصیلی عالی از دانشگاه کالیفرنیا، ارواین در رشته زیست‌شناسی است و پژوهش‌هایی هم در مورد سرطان داشته‌است که باعث شده برنده جایزه چانگ پی-چون دانشجویان دوره کارشناسی شود.

دوران بازیگری
خانم بنیادی حرفه خود را در سال 2006 از علم زیست‌شناسی به بازیگری تغییر داد. اولین نقش او با عنوان Leyla Mir در درامای General Hospital بود.
وی همچنین نامزد دریافت جایزه NAACP Image Award به دلیل نقش خود در General Hospital شده بود.
وی در سن کم زمانی که در انگلستان بود در تلویزیون بخش کودکان ایفای نقش کرده‌است. او خود در این مورد در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی فارسی گفته‌است: «تنها کار تلویزیونی که کردم در سنین جوانی در لندن و برنامه کودکان بنام «یرلی برث» بود؛ ولی در اصل عشق و علاقه‌ام به فیلم است.»
نازنین در حال گذراندن دوره دکترا در دانشگاه تورنتو است.
نازنین بنیادی بازیگری حرفه‌ای را از سال 2006 آغاز کرده و تا به حال در فیلم‌ها و به خصوص سریال‌های بسیاری بازی کرده است. وی در مصاحبه‌ای گفت که از حضور در نقش‌هایی که موضوعی مرتبط با خاورمیانه و تروریسم دارند بیزار است.

• اینستاگرام:
nazaninboniadi

• وبسایت:
nazaninboniadi.com

• وبسایت:
صفحه در ویکی پدیا

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت