افشین زی‌نوری

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، دوبلور، مدیر دوبلاژ، مجری

 معرفی/ بیوگرافی:

افشین زی نوری (به انگلیسی: Afshin Zinouri) هنرمند ایرانی، متولد 3 اردیبهشت 1355 در تهران است.

آقای افشین زینوری در 13 سالگی با بازیگری به دنیای هنر گام گذاشت و پس از پنج سال با گفتن رلی در فیلم ایرانی «کمین» گویندگی را آغاز کرد. در همین سال‌ها او با راه یافتن به گروه کودک شبکهٔ 2، اجرا را نیز تجربه کرد.او در سال‌های اخیر برنامه‌های مختلف اجتماعی – مسابقات و … تلویزیونی را در شبکه‌های مختلف سیما اجرا نموده است. وی در سال 1396 برنده تندیس بهترین مجری مسابقات تلویزیونی از جشنواره جام جم شد. او نیز در آثاری مثل تلقین،اگه میتونی منوبگیر ،رفتگان و… به جای دی کاپریو صحبت کرده است و همکاری‌های بسیاری با ناصر طهماسب،بهرام زند و سعید شیخ زاده داشته است.

حرفهٔ اصلی افشین زی‌نوری دوبله و صداپیشگی است. او در سال 1373 با راهنمایی‌های مجید قناد (که به گفتهٔ زی‌نوری نقش مهمی در همهٔ مراحل کاری‌اش داشته) به غلامعلی افشاریه معرفی شد و 2 تا 3 ماه زیر نظر افشاریه دوبله را آموخت. در واقع افشاریه نخستین مدیر دوبلاژی بود که از او آزمون صدا گرفت ولی نخستین رُلی که زی‌نوری گفت در فیلمی به مدیر دوبلاژی جلال مقامی بود؛ فیلم ایرانی کمین.

زی‌نوری با گویندگی به جای شخصیت الک رمزی در سریال «اسب سیاه» تا اندازهٔ زیادی مردم را با صدای خود آشنا کرد و پس از آن با عرضه کردن هنر و مهارت خود به مدیران دوبلا‍ژ پله به پله راه پیشرفت را پیمود و اکنون دوبلور ثابت بازیگرانی چون لئوناردو دی کاپریو و مت دیمون می‌باشد و در فیلم‌های هندی هم معمولاً گویندگی به جای عامر خان به او سپرده می‌شود. خود او می‌گوید فیلم‌هایی که به جای دی‌کاپریو حرف زده را خیلی دوست دارد.

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
afshinzinouri

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت