محمود بهرامی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

محمود بهرامی (به انگلیسی: Mahmoud Bahrami) هنرمند ایرانی، زاده 14 خرداد 1316 و درگذشته 15 تیر 1389بود.

آقای محمود بهرامی که متولد 1316 خورشیدی در شهر تویسرکان بود. آغاز فعالیت هنری وی از سال 1334 با قصه‌نویسی در نشریات مختلف بود. بهرامی بازیگری در سینما را از سال 1350 شروع کرد. یکی از نخستین تجربه‌های سینمایی او بازی در فیلم خواستگار (علی حاتمی 1351) بود.
او در مجموعه تلویزیونی صمد ایفاگر نقش «سیامک» بود.
بازی در فیلم‌های : صمد به مدرسه می‌رود (پرویز صیاد، 1351)
خانه قمرخانم (بهمن فرمان‌آرا، 1351)
اسرار گنج دره جنی (ابراهیم گلستان، 1353)
زنبورک (فرخ غفاری)
از دیگر فیلم‌های پیش از انقلاب است که محمود بهرامی در آن‌ها بازی کرد.

محمود بهرامی پس از انقلاب نیز در فیلم‌های فراوانی از جمله مسافران مهتاب (ساختهٔ مهدی فخیم‌زاده)، سال‌های خاکستری (ساختهٔ مهدی صباغ‌زاده)، جیب‌برها به بهشت نمی‌روند (ساختهٔ ابوالحسن داوودی) و گاهی به آسمان نگاه کن (ساختهٔ کمال تبریزی) بازی کرد.
وی همچنین نویسنده و شاعری توانا است و دو کتاب او به نامهای «دو کلوم حرف حساب» (انتشارات جزیل – 1379) و «انگیزه‌ای به نام عشق» (نشر مجید-1379) حاوی داستانهای کوتاه و خاطرات هنرمند می‌باشد. همچنین وی دارای تألیفات دیگری نیز می‌باشد.

از آخرین فعالیت‌های تلویزیونی می‌توان به تله‌فیلم «جفت پوچ» و سریال «زن بابا» اشاره کرد. «ازدواج در وقت اضافه» آخرین کار وی بود که در سینماها اکران شد.

درگذشت
محمود بهرامی سابقه پیوند کلیه و از این بابت ناراحتی داشت. او به خاطر عفونت ریه سه هفته در بخش‌های عمومی بیمارستان شهید لبافی‌نژاد و ده روز نیز در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری شد. وی به دلیل عفونت ریوی در 15 تیر 1389 در بیمارستان لبافی‌نژاد تهران در 73 سالگی درگذشت. مراسم تشییع پیکر این بازیگر پنج‌شنبه 17 تیر از ساختمان شماره 2 خانه سینما به سمت قطعه هنرمندان برگزار شد. بهرامی در قطعه 88 (قطعه هنرمندان بهشت زهرا) به خاک سپرده شد.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت