جواد هاشمی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون، کارگردان، نویسنده، آهنگساز و مجری

 معرفی/ بیوگرافی:

سید جواد هاشمی (به انگلیسی: seyed Javad Hashemi) هنرمند ، زادهٔ 27 دی 1344 بندر انزلی است.

آقای سید جواد هاشمی پس از تحصیلات متوسطه، فعالیتهای خود را با کارهای پراکنده‌ای در زمینه نمایش آغاز کرد و نخستین تئاتر خود را در سال 1358 اجرا نمود. وی تحصیلاتش را در رشته کارگردانی تئاتر دانشکده هنرهای زیبا – دانشگاه تهران- ادامه داد. او که از آغاز فعالیت‌های خود حرفه معلمی را پیشه کرده بود هم اکنون علاوه بر تدریس به کارگردانی تئاتر و سینما نیز مشغول است و در حال حاضر مسئولیت هنری کانون فرهنگی و تربیتی «حر» را به عهده دارد.

زندگی‌نامه
در سال 1344 خورشیدی در یک محله مسیحی نشین بندر انزلی زاده شد. تحصیلاتش را در رشتهٔ کارگردانی در دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران ادامه داد و در سال 1373 فارغ‌التحصیل شد. او دارای دو فرزند به نام‌های سید محسن و فاطمه السادات است.

فعالیت‌های هنری
اولین کار جدی وی، تئاتر حج ابراهیم حج عاشورا در سال 1358 به کارگردانی کمال‌الدین قراب در تئاتر شهر و تالار آزادی بود. او پس از تئاتر حج ابراهیم حج عاشورا، تئاتر را در بخش هنری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد و کارهای گوناگونی در زمینهٔ سرود و آهنگ‌های انقلابی ارائه کرد، تا آنکه در سال 1365 با بازی در فیلم سینمایی پرواز در شب ساختهٔ رسول ملاقلی پور رسماً وارد عرصهٔ سینما شد. اولین کار تلویزیونی وی سیمرغ در سال 1370، و آخرین کار وی دولت عشق در نقش محمدعلی رجائی بود؛ وی 28 بار در فیلمهایش شهید شده‌است.
کار تلویزیونی 352 محصول شبکه دوم سیما در مقام بازیگری و سریال‌های مظلوم اول، تنها، افسون، شهر باران و پنج دقیقه تا مرز در مقام نویسندگی و کارگردانی کار شده‌است. سریال بسوی خورشید کار جعفر سیمائی در مقام آهنگساز، فیلم سینمایی پرواز روح و فیلم سینمایی تشنه ساخته‌های حسین جامی در مقام آهنگساز از دیگر کارهای وی می‌باشد. او تاکنون در بیش از 43 فیلم و سریال کوتاه و بلند، حضور داشته‌است.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت