زهره فکورصبور

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون،

 معرفی/ بیوگرافی:

زهره فکورصبور (به انگلیسی: Zohre Fakor Sabor ) هنرمند ایرانی اهل مردمان ایرانی‌تبار، متولد 1 فروردین 1357 در مینودشت استان گلستان و درگذشته 10 اسفند 1400 در تهران است.

خانم فکورصبور در نخستین روز فروردین 1357 در مینودشت استان گلستان از پدری کرمانشاهی و مادری مینودشتی متولد شد. خانوادهٔ وی 7 نفره‌اند. نخستین کار بازیگری وی ایفای نقش گل در تئاتر کودکی بود که زیردست یکی از دوستانش بود اما حرفه کاری اش از سال 1377 شروع شد که به وی پیشنهاد بازی در سریال روزگار جوانی داده شد و شهرتش از آن جا به دست آمد. بعد هم نقش‌های تقریباً کوتاهی در سریال‌های معمولی و مخصوصاً اپیزودیکی زیادی بازی کرد و درکل در اواخر دههٔ 1370 بسیار پرکار بود. این قضیه تا اواخر سال‌های دههٔ 1380 ادامه داشت و بازی در نقش‌های بلندی مانند سریال‌های کارآگاهان و مخصوصاً دلنوازان بسیار موجب شهرتش شدند و بعد در چند فیلم سینمایی نقش‌های اول و اصلی را بازی کرد و بعد از آن با بازی در سریال دردسرهای عظیم یک و دو دوباره به تلویزیون بازگشت.

آخرین حضور وی در تلویزیون با دنگ و فنگ روزگار در سال‌های 1398 به کارگردانی جواد مزدآبادی بود. زهره فکور صبور در 10 اسفند 1400 درگذشت که علت مرگ هنوز مشخص نیست.

حرفه مدلینگ
وی از سال 1396 شروع به فعالیت مدلینگ و تبلیغ محصولات شرکت‌ها کرده و عکس‌هایی از خود و این اجناس را در حساب شخصی اینستاگرامش نیز می‌گذارد.

درگذشت
زهره فکور صبور، شامگاه سه‌شنبه، دهم اسفند 1400، در سن 43 سالگی درگذشت. منابع رسمی علت دقیق مرگ او را اعلام نکرده‌اند. به ادعای خبرگزاری فارس وی پس از مصرف تعدادی قرص جان باخته‌است. منابع غیررسمی نیز از احتمال خودکشی او خبر داده‌اند و همین موضوع در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده یافته‌است. آخرین پست اینستاگرامی که این بازیگر منتشر کرده بود، بخشی از یک مصاحبه تلویزیونی‌اش بود که در جواب سؤالی می‌گوید: «اگر به گذشته برگردم، اصلاً بازیگر نمی‌شوم. خداراشکر اتفاقات خوبی هم برایم افتاد، اما از بچگی دنبال زندگی آرام و بی‌دغدغه بودم.»

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
zohrefakour

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت