جمیله فردین (فاطمه نوری)

Jamileh fardin (Fatemeh Noori)

جمیله فردین (فاطمه نوری)

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

جمیله فردین با نام هنری فاطمه نوری (به انگلیسی: Fatemeh Noori – Jamileh Fardin) هنرمند ایرانی، متولد تهران است.

خانم فاطمه نوری با نام اصلی جمیله فردین از هنرپیشگان ارزشمند ایران است، او تنها خواهر زنده یاد محمدعلی فردین سوپر استار سال‌های دور سینمای کشورمان است، همچنین خانم فردین مادر “سام نوری” بازیگر سرشناس کشورمان است.
ایشان برای اولین بار در فیلم سینمایی “تهران تهران” از نام خانوادگی خودش (فاطمه نوری) استفاده کرد، در سریال زیبای کیف انگلیسی به کارگردانی سید ضیاءالدین دری در نقش مادر مستانه پیرایش (با بازی لیلا حاتمی) ظاهر شد و خوش درخشید.

فاطمه نوری با نام اصلی جمیله فردین

خانم فاطمه نوری درباره سابقه هنری خود می‌گوید: « اولین کار من با آقای محمد متوسلانی به اسم “جستجوگر” بود. بعد از آن چند کار با کارگردان‌های مختلف داشتم و بعد سریال “کیف انگلیسی” را با آقای ضیاءالدین دری کاری کردم که آن کار را هم خیلی دوست دارم.
قبل از آن کارهای دیگری به من پیشنهاد می‌شد که وقتی با زنده یاد فردین در میان می‌گذاشتم. فردین هیچ وقت نظرش را تحمیل نمی‌کرد و می‌گفت: نظر خودت مهم است، اما زمانی که سناریوی آقای سید ضیاءالدین دری را پیش او بردم، پرسید: نویسنده‌اش کیست؟ گفتم: آقای دری، گفت: مرد بسیار درست و با اخلاقی است و برای اولین بار نظرش را ابراز کرد و گفت من به ایشان خیلی اعتماد و اعتقاد دارم و اگر خودت دوست داری کار کن. من هم با دلگرمی بیشتری این کار را قبول کردم و کار کردم. بعد از این سریال شش سال برای تلویزیون کار نکردم، برای اینکه شاید بهتر باشد بگویم نمی‌گذاشتند کار کنم. بعد از این مدت که در نهایت حدود هشت سال طول کشید، با آقای مهرجویی یک کار سینمایی به نام “تهران تهران” داشتم. بعد از آن هم خانم محمدی فر همسر آقای مهرجویی به من زنگ زدند و پرسیدند کار تئاتر می‌کنی، گفتم با کمال میل. بعد استاد کتاب نمایشنامه غرب واقعی را نوشتند و از اواخر فروردین امسال شروع کردیم و تا الان دو هفته از اجرای‌مان می‌گذرد.»

فاطمه نوری با نام اصلی جمیله فردین

جمیله فردین درمورد نام هنری خود می‌گوید: «کسی به من نگفت نام فردین ممنوع است ولی من خودم معتقد بودم فردین برای اسمش خیلی زحمت کشیده و شاید من آن توانایی لازم را نداشته باشم که بتوانم این اسم را حفظ کنم. برای همین با نام خانوادگی همسرم (نوری) وارد شدم و اولین بار در فیلم تهران تهران از نام خانوادگی خودم استفاده کردم و این تئاتر هم دومین بار است که با نام خودم کار می‌کنم. »

• آدرس:

• اینستاگرام:

• وب‌سایت:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت