فائزه علوی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، عروسک‌گردان، نویسنده و کارگردان، فیلمساز، عکاس

 معرفی/ بیوگرافی:

فائزه علوی (به انگلیسی: Faezeh Alavi) هنرمند ایرانی، زاده 8 اسفند 1364 در قزوین است.

خانم فائزه علوی دانش آموخته رشته تئاتر عروسکی از دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد است.

فایزه علوی کارش را از تئاتر و در سنین نوجوانی آغاز نمود. زمانی که 14 سال بیشتر نداشت در نمایشی به نام تصویر دوریان گری به روی صحنه رفت و این کار اولین فعالیت جدی بازیگری وی بود. همچنین در سن 21 سالگی نیز در یک فیلم کوتاه نقش آفرینی نمود. نام این فیلم وقایع نگاری یک ذهن رویا زده بود و در سال 1385 تولید شد.

عروسک گردانی در برنامه خندوانه :
فائزه علوی عروسک گردانی شخصیت عروسکی جناب خان را برعهده داشت همچنین یک بار نیز در همین برنامه، عروسک گردانی عروسکی که همسر بایرام با بازی نیما شعبان نژاد بود را برعهده داشت.

حضور در تلویزیون :
فایزه علوی با نقش آفرینی در سریال گذر از رنج ها در قاب تلویزیون دیده شد. این سریال را در سال 1393، فریدون حسن پور کارگردانی نمود و مانند بیشتر فیلمهای فریدون حسن پور، لوکیشن فیلم در گیلان بود. گذر از رنج ها زندگی زنی به نام دنیا را از تولد تا مرگ به تصویر میکشد و از گذر این روایت، به وقایع مهم تاریخی کشور نیز اشارات کوتاهی دارد. در این مجموعه تلویزیونی بازیگرانی همچون پژمان بازغی، ماه چهره خلیلی و بابک حمیدیان نیز حضور داشتند. فائزه علوی نیز حضور کوتاهی در فیلم داشت. در قصه ها، دیگر فیلم تلویزیونی بود که او در آن به ایفای نقش پرداخت.

مفت آباد و ایتالیا ایتالیا نام دو فیلم سینمائی هستند که فائزه علوی در آن حضور داشته است. مفت آباد را پژمان تیمورتاش نویسندگی و کارگردانی نموده و در سال 1394 به اکران عمومی درآمد. در این فیلم فائزه علوی با برزو ارجمند همبازی بود اما دیگر همبازیهای جزوه بازیگران شناخته شده سینما و تلویزیون ایران نمیباشند و چهره‌های کمتر شناخته شده ای بودند.

داستان فیلم روایت زندگی سخت عده ای جوان است که باهم در یک خانه زندگی میکنند. اما ایتالیا ایتالیا فیلمی در ژانر طنز بود که کاوه صباغ زاده نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی آن را برعهده داشت. همایون ارشادی، حامد کمیلی و سارا بهرامی نیز از جمله نقش‌های اول زن و مرد این فیلم سینمائی بودند.

وی در کنار بازیگری و ساختن فیلم کوتاه و کارگردانی تئاتر، برای مجله مهرگان لندن، نقد فیلم مینویسد و نیز عکاسی هم میکند. او به گفته خودش مدت زمان زیادی میباشد که گیاهخوار است و از رژیم غذائی حاوی گوشت و محصولات حیوانی به شدت اجتناب میکند.

• وبسایت:

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت