حمید لولایی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

حمید لولایی (به انگلیسی: Hamid Lolaei) هنرمند، متولد 3 دی 1334 در تهران است.

آقای حمید لولایی با مجموعه ساعت خوش به کارگردانی مهران مدیری به همراه بازیگرانی مانند رضا عطاران ،رضا شفیعی جم، نصرالله رادش، نادر سلیمانی، سعید آقاخانی، ارژنگ امیرفضلی و بسیاری دیگر از بازیگران طنز به شهرت رسید. چند سال بعد پس از چند سال دوری با ایفای نقش «خشایار مستوفی» در مجموعه زیرآسمان شهر به کارگردانی مهران غفوریان دوباره به بازیگری مطرح و محبوب تبدیل شد و تا به امروز در بسیاری سریالها و فیلمها بازی کرده‌است. بازی در مجموعهٔ چارخونه به کارگردانی سروش صحت شهرت او را چند برابر کرد. اخیرا در مجموعه تلویزیونی مسافران به کارگردانی رامبد جوان در حال بازیگری است.

حمید لولایی، فعالیت هنری خود را از سال 1358 آغاز نمود. در این سال، رضا قاسمی او را برای ایفای نقش در تئاتر «سبزه، دوست بچه‌ها» به کارگردان آن «رضا ژیان» پیشنهاد داد و حمید لولایی در این نمایش، در دو نقشِ «فیل» و «دارکوب» ظاهر شد. سپس در سال 1359 در نمایش «بچه‌ها و خمرهٔ سخنگو» به کارگردانی سیاوش طهمورث بازی کرد و کمی بعد در تئاتر «آن شصت نفر، آن شصت هزار» به کارگردانی «بهرام ابراهیمی» به ایفای نقش پرداخت.

با آنکه نخستین حضور لولایی در تلویزیون در سریال فراموش‌خانه بود، اما شهرت او بیشتر پس از بازی در سریال‌های طنز نوروز 72 و ساعت خوش به‌دست آمد و با سریال زیر آسمان شهر (در نقش «خشایار مستوفی») تکمیل شد.

او در سال 1384، بابت ایفای نقش در فیلم «چند می‌گیری گریه کنی»، برندهٔ «سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر» شد.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت