ارش لباف

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، خواننده، بازیگر سینما

 معرفی/ بیوگرافی:

آرش لَبّاف معروف به آرش (به انگلیسی: Arash Labaf) هنرمند سوئدی ایرانی، زاده 3 اردیبهشت 1356 در تهران است.

آرش در تهران زاده شد. وی تا سن ده سالگی در تهران زندگی و پس از آن به اروپا مهاجرت کرد. در اواخر دهه هشتاد میلادی او به سوئد رفت. آرش و خانواده‌اش در آغاز به شهری با نام اوپسالا رفتند و به مدت 5 سال و 3 ماه در آنجا ماندند و سپس از اوپسالا به استکهلم رفتند. جایی که آرش هنوز در آنجا زندگی می‌کند. به دلیل اشتیاق زیادش به موسیقی، پس از رفتن به کالج، شروع به نوشتن موسیقی کرد. در ابتدا کار خود را در گروهی به همراهی کامرون کارتیو و چند تن دیگر آغاز کرد که در کلوپ‌ها و بارها می‌خواندند. اما پس از آنکه آرش در موسیقی پیشرفت بیشتری کرد، سرانجام پس از تلاش فراوان نخستین آلبوم خود را در 22 سپتامبر سال 2004 منتشر کرد. او مستقیماً در جدول‌های موسیقی تاپ 10 سوئد شماره یک شد و پس از مدتی نیز در تمام اروپا به شهرت رسید و آلبوم او سومین آلبوم پر فروش شناخته شد. هم‌اکنون او به دلیل استقبال خوبی که از آهنگ‌هایش در کشورهای مختلف دنیا شده، از شهرت جهانی برخوردار است. وی علت اینکه به زبان پارسی و نه انگلیسی می‌خواند را عشق به ایران و زبان پارسی عنوان کرد.

خبرساز‌ترین رویداد مربوط به آرش، مربوط به پیش از جام جهانی 2006 آلمان می‌شود. آرش ترانه «ایران ایران» را به نمایندگی از کشور ایران با همان ملودی «موزیک زبان من است» اجرا کرد.

او در مسابقه آواز یوروویژن 2009، آیسل تیمورزاده نماینده جمهوری آذربایجان را با آهنگ همیشه همراهی کرد. او همراه با آیسل در این مسابقات پس از نمایندگان نروژ و ایسلند و بالاتر از نمایندگان کشورهایی چون بریتانیا و ترکیه به مقام سوم رسید. او در می‌2011 در دبی با بهناز انصاری ازدواج کرده است و در حال حاضر صاحب دو فرزند است.

او همچنین بازیگری را نیز با حضور در فیلم فصل کرگدن بهمن قبادی تجربه کرده است. آرش در فصل کرگدن با بهروز وثوقی و مونیکا بلوچی همبازی است.

او در سال 2018 آهنگ گلی گلی را به همراهی پیت بول، نیوشا و بلانکو، به مناسبت جام جهانی خواند.

• وبسایت:
arash.com

• اینستاگرام:
arashmusic

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت