احمد آقالو

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و صداپیشهٔ ایرانی

 معرفی/ بیوگرافی:

احمد آقالو (به انگلیسی: Ahmad Aghaloo) هنرمند ایرانی، متولد 9 مهر 1328 در قزوین و درگذشتهٔ 3 آذر 1387 در تهران بود.

حرفه اصلی احمد آقالو صداپیشگی و دوبلاژ بود اما در چندین فیلم سینمایی و مجموعهٔ تلویزیونی نیز ایفای نقش کرد.

آقای احمد آقالو در سال 1328 خورشیدی در قزوین به‌دنیا آمد. او دانش‌آموختهٔ تئاتر در دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود. با بازی در فیلم دادشاه در 1362 به‌عنوان بازیگر به سینما وارد شد. آخرین فیلم سینمایی‌اش پاداش بود که در سال 1387 در آن بازی کرد.

وی در سحرگاه سوم آذر 1387 در 59 سالگی بر اثر بیماری سرطان مغز استخوان در منزل خود درگذشت.

یکی از به‌یادماندنی‌ترین نقش‌های آقالو، بازیگری در نقش «کاتب» در مجموعهٔ تلویزیونی افسانهٔ سلطان و شبان به کارگردانی داریوش فرهنگ بود.

آقالو در دوبلاژ، رادیو، بازی در تئاتر و مجموعه‌های مختلف تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی فعالیت داشت. صدای گرم و دلنشین او از پویانمایی گرفته تا دوبلهٔ انواع برنامه‌ها و مجموعه‌ها یکی از برتری‌های این هنرمند بود. وی از فقرای سلسله نعمت‌اللهی سلطان علیشاهی گنابادی بود.

افتخارات
دو بار نامزد جایزهٔ جشنوارهٔ بین‌الملی فجر شد. یک بار در 1381 (دورهٔ بیست و یکم) به‌عنوان نقش اول مرد در گاهی به آسمان نگاه کن و یک بار هم در 1368 (دورهٔ هشتم) به‌عنوان نقش دوم مرد در تمام وسوسه‌های زمین.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت