مجید واحدی زاده

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون،

 معرفی/ بیوگرافی:

مجید واحدی زاده (به انگلیسی: Majid Vahedi’Zadeh) هنرمند ایرانی، متولد 1347 در اردبیل و درگذشته 1 آذر 1396 در اردبیل بود.

آقای مجید واحدی زاده به سال 1347 در اردبیل متولد شد. بازی درتئاتر و تلویزیون را در سال 1359 پس از چندین تجربه دانش‌آموزی با نمایش دروغگو دشمن خداست و نمایش جوجی خان آغاز کرد. به سال 1369 اولین کارگردانی را با نمایشنامه عروسکها اثر بهرام بیضایی تجربه کرد. از آثار برتر وی می‌توان به نمایش سبز، سهراب، سرخ اشاره کرد که در بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ایران به عنوان بهترین نمایش و کار برتر جشنواره انتخاب شد و در سال 1381 با همین نمایش در فستیوال جاده ابریشم در آلمان شرکت کرد و در سال 1384 با نمایش اژدها چهرک در فستیوال «شبهای سفید» در آلمان و فستیوال «پر کردن فضای خالی» در کشور آذربایجان شرکت کرده و همچنین در سال 1384 نمایش اژدها چهرک را در تفلیس به نمایش درآورد.

او برنده جایزه‌های فراوانی در جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای، دفاع مقدس، و جشنواره‌های سراسری و بین‌المللی از جمله جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برای نویسندگی و بازیگری و کارگردانی شده‌است. نیز چندین نمایشنامه نگاشته‌است که برخی به نمایش درآمده و در جشنواره‌های ایران برگزیده شده. واحدی‌زاده همچنین در سال‌های 81 به عنوان کارگردان برتر کشور و در سال 82 به عنوان نویسنده برتر کشور با نمایشنامه آوای مهر از سوس کانون ملی منتقدین تئاتر کشور انتخاب شد .

او همچنین دارای گواهینامه درجه 2 هنری معادل کارشناسی ارشد با رویکرد کارگردانی تئاتر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است . همچنین در سال 87 از سوی مرکز هنرهای نمایشی کشور به عنوان یکی از سی چهره تأثیرگذار تئاتر در سی سال پس از انقلاب اسلامی معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت . او مدیر مسئول آموزشگاه آزاد هنری فروغ است و چندین جایزه کشوری و استانی برای آموزشگاه برتر دریافت کرده‌است، همچنین مدیر مسئول گروه تئاتر فروغ با درجه الف کشوری و یکی از گروه‌های حرفه‌ای تئاتر در کشور می‌باشد .او در بیش از 20 دوره در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و جشنواره‌ها و فستیوالهای بین‌المللی و سراسری و منطقه ای تئاتر ر در مقام داوری جشنواره یا شرکت‌کننده حضور داشته‌است . در حال حاضر نیز او به عنوان مدرس دانشگاه و آموزشگاه آزاد هنری مشغول آموزش و انتقال تجربیات خود به هنرجویان جوان تئاتر است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت