محمد یعقوبی

 تخصص/مهارت:

فیلم‌ساز، نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان تئاتر

 معرفی/ بیوگرافی:

محمد یعقوبی (به انگلیسی: Mohammad Yaghoubi) هنرمند ایرانی، متولد 1346 در لنگرود استان گیلان است.

آقای محمد یعقوبی از هنرمندان فیلم‌ساز، نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان تئاتر سرشناس کشور ایران می‌باشد.

نخستین جلسه رسمی محمد یعقوبی در زادگاهش به همت محمد امین کارگردان جوان لنگرودی در سال 1382 با جلسه ای به عنوان دیالوگ با محمد یعقوبی در آمفی تئاتر لنگرود با حضور تئاتریهای گیلان برگزار شد. در این جلسه یعقوبی شاعر مورد علاقه جوانی اش را بدون اطلاع قبلی و با هماهنگی محمد امین دیدار کرد،این شاعر زنده یاد ابراهیم شکیبایی لنگرودی متخلص به عاصی که یک جلد مجموعه شعر خود را برای یعقوبی امضا و تقدیم کرد. در بیشتر نمایشنامه‌های یعقوبی جغرافیا شمال و لنگرود و شخصیتهای مطرح آن دیده می شود. طبق نوشتهٔ خبرگزاری فارس، او ممنوع‌الفعالیت است.

او اولین بار در سال 1376 با کسب جایزهٔ بهترین کارگردانی برای زمستان 66 به عنوان کارگردانی جوان مطرح شد. از کارهای برجستهٔ او می‌شود به زمستان 66، یک دقیقه سکوت، خشک‌سالی و دروغ، تنها راه ممکن و نوشتن در تاریکی اشاره کرد. او در حال حاضر عضو پیوستهٔ کانون نمایش‌نامه‌نویسان خانهٔ تئاتر ایران و کانون کارگردانان خانهٔ تئاتر ایران است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
yaghoubee

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت