شهلا ناظریان

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، دوبلور، گوینده و بازیگر

 معرفی/ بیوگرافی:

شهلا ناظریان (به انگلیسی: Shahla Nazerian) هنرمند ایرانی، زاده 1326 و درگذشته 5 اردیبهشت 1401 در تهران است.

خانم شهلا ناظریان از هنرمندان صداپیشه سرشناس و موفق ایرانی می‌باشد، وی به تشویق مادرش از سال 1341 و همزمان با تحصیل در دبیرستان وارد عرصهٔ دوبله شد.

در ابتدا با نقش‌های کوتاه زیر نظر عطاءالله کاملی، سعید شرافت و محمدعلی زرندی گویندگی را آغاز کرد و سپس به پیشنهاد روبیک در استودیو دماوند به‌مدت 5 سال آنگاژه شد و به‌خاطر استعدادش خیلی زود به عنوان گویندهٔ نقش‌های اول مورد توجه مدیران دوبلاژ قرار گرفت.

خانم ناظریان در طول سال‌های فعالیت خود در دوبلاژ، به‌جای بسیاری از بازیگران مطرح جهان از جمله اینگرید برگمن، لورن باکال، سوفیا لورن، دایان کیتون، راکوئل ولش، فی داناوی، آن مارگرت، کاترین اسپاک، کاترین راس، الیزابت تیلور، جولی کریستی، سیلوا کوشینا، ژاکلین بیسه، کاترین دنوو، میشل مرسیه، و… حرف زده‌است.

یکی از درخشان‌ترین گویندگی‌های او در دوبلهٔ فیلم مشهور «کازابلانکا» به‌جای اینگرید برگمن در کنار گویندگی حسین عرفانی به‌جای همفری بوگارت است. گویندگی‌اش به‌جای گوگوش در فیلم‌ «در امتداد شب» از دیگر اجراهای به‌یادماندنی‌ اوست و صدایش روی مریل استریپ نیز خوش می‌نشیند. همچنین وی از گویندگان فعال دوبلهٔ همزمان در جشنوارهٔ فیلم کودک و نوجوان اصفهان بوده‌است.

او همسر حسین عرفانی (دوبلور و بازیگر) و دخترعموی ایرج ناظریان دوبلور نامدار ایرانی است. دخترش مهسا عرفانی نیز در دوبله فعالیت دارد.

او ناخواسته از اواسط دههٔ هشتاد و پس از بیماری سختش، به ندرت گویندگی می‌کند و در حال حاضر بیشتر به عنوان مدیر دوبلاژ مشغول به کار است.

سایر فعالیت‌ها
شهلا ناظریان در کنار دوبله، در برنامهٔ رادیویی «صبح جمعه با شما» فعالیت داشته‌است. بازیگری در تئاتر را از سال 1368 تجربه کرد و همچنین در سریال‌های تلویزیونی «این خانه دور است» (ساختهٔ بیژن بیرنگ و مسعود رسام) و داستان یک شهر (ساختهٔ خسرو معصومی) و فیلم‌های سینمایی «خوش‌خیال»، «پرِ پرواز» و «شب بخیر غریبه» به عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداخته‌است. اجرای مسابقهٔ تلویزیونی «تلاش» به همراه حسین عرفانی و نیز گویندگی در تیزرهای تبلیغاتی از دیگر فعالیت‌هایش به‌شمار می‌آیند.

درگذشت
خانم شهلا ناظریان پس از سالها مبارزه با بیماری سرطان، سرانجام در سن 75 سالگی در تاریخ 5 اردیبهشت 1401 چشم از جهان فروبست.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت