مهتاب نصیرپور

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، نویسنده و کارگردان

 معرفی/ بیوگرافی:

مهتاب نصیر پور (به انگلیسی: Mahtab Nasirpour) هنرمند ایرانی، متولد 1344 در کازرون استان فارس است.

خانم مهتاب نصیرپور در سال 1344 در کازرون زاده شد. همسرش محمد رحمانیان، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر و تلویزیون می‌باشد. مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال 1371 بدست آورد. از سال 1365 بازی در تئاتر را با نمایش «حادثه در صبح پاییزی» آغاز کرد و از سال 1370 بازی در سینما را با فیلم مسافران آغاز نمود. فعالیت او در تلویزیون از سال 1368 آغاز شد. پس از آن به آموزش بازیگری در دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت.

او در سال 1380، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن را برای بازی در فیلم من، ترانه 15 سال دارم از بیستمین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. همچنین به خاطر بازی در فیلم «به نام پدر» در بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر، برنده سیمرغ بلورین نقش دوم زن شد. مهتاب نصیرپور در اولین جشنواره تولیدات تلویزیونی سیما در سال 1374 نیز، بخاطر ایفای نقش در نمایش تلویزیونی «معمای یک قتل» برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن شده بود.

• آدرس:
تهران/

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
Mahtab.nasirpour

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت