مهناز افشار

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

مهناز افشار (به انگلیسی: Mahnaz Afshar) هنرمند ایرانی، زادهٔ 21 خرداد 1356 در تهران است.

خانم مهناز افشار بازیگری را با مجموعه تلویزیونی «عشق گمشده» در سال 1376 آغاز کرد و پس از آن با فیلم «دوستان» به کارگردانی علی شاه حاتمی در سال 1377 به سینما راه یافت و با ایفای نقش در فیلم «شور عشق» به کارگردانی نادر مقدس در سال 1379 به شهرت رسید. شباهت بیش از حد او به فائقه آتشین (گوگوش) باعث شد تا قبل و بعد از اکران فیلم «شور عشق» سوژه اول مطبوعات شود. بعد از مدتی جنجال مطبوعاتی و پس از توقیف فیلم «خاکستری» مدتی از او خبری نبود. تا اینکه پس از یکسال با بازی در فیلم «نگین» به سینما بازگشت.

مهناز افشار در دههٔ هشتاد از چهره‌های تأثیرگذار سینمای تجاری ایران شد و در سال‌های پایانی این دهه با بازی در فیلم‌های کارگردانان متفاوت سعی کرد تصویر شناخته‌شده‌اش را تغییر بدهد. تلاشی که به دریافت چندین جایزه و تقدیرنامه از سوی منتقدان و جشنواره‌های داخلی ختم شد.

افشار پس از چند بار ناکامی در رسیدن به سیمرغ بلورین، سرانجام توانست با بازی در فیلم «سعادت‌ آباد» به کارگردانی مازیار میری، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر (1389) را کسب نماید. همچنین وی در سی‌امین جشنواره فیلم فجر (1390)، دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن بخش نگاه نو، برای بازی در فیلم «برف روی کاج‌ها» به کارگردانی پیمان معادی را از آن خود کرد.

در سال‌های اخیر وی بازیگر پرکاری بوده و می‌توان گفت پردرآمدترین بازیگر زن سینمای ایران است. وی از برترین و پول سازترین بازیگران سینمای ایران است و همواره نقش مهمی در جذب مخاطب داشته است.

• اینستاگرام:
mahnaz_afshar

• وبسایت:
صفحه در ویکی پدیا

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت