بهناز جعفری

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

بهناز جعفری (به انگلیسی: Behnaz Jafari) هنرمند، زاده 25 اَمرداد 1353 در تهران است.

بهناز جعفری فارغ التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی است. او در نقش کوتاهی در فیلم « رروسری آبی » (1373) ظاهر شد اما دیگر از او خبری نبود تا اینکه با بازی در نقش اول فیلم « عشق طاهر » (1378) بار دیگر به سینما‌ آمد. بازی متفاوت او در فیلم‌های « آب و آتش » و « نگین » نشان از توانایی‌های او دارد.

او برای بازی کوتاهش در فیلم « خانه‌ای روی آب »، از بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل زن را گرفت.

زندگی
خانم بهناز جعفری در سال 1353 در تهران متولد شد. وی فارغ‌التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی است. اولین فیلم او که در نقش کوتاهی در آن حضور داشت روسری آبی در سال 1373 بود. او برای بازی کوتاهش در فیلم «خانه‌ای روی آب»، ساخته بهمن فرمان آرا از بیستمین جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل زن را گرفت. جعفری بازی در تئاتر را با نمایش سلطان مار به کارگردانی گلاب آدینه در سال 1372 آغاز کرد و در نمایشهای کارگردانان شاخصی چون بهرام بیضایی، محمد رحمانیان، علیرضا نادری و … به ایفای نقش پرداخته است. وی مبتلا به ام‌اس می‌باشد.
وی در مصاحبه‌ای در شهریور 1396 اعلام کرد که به تازگی به اینستاگرام پیوسته و قصد ازدواج ندارد زیرا به باور وی ازدواج مانع فعالیت بازیگری وی خواهد بود.

• وبسایت:
behnazjafari.com

• اینستاگرام:
behnazjafari53

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت