آشا محرابی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون، دوبلور و کارگردان

 معرفی/ بیوگرافی:

آشا محرابی (به انگلیسی: Asha Mehrabi) هنرمند، زاده 31 اَمرداد 1352 در تهران است.

آشا محرابی دارای تحصیلات فوق لیسانس روابط بین‌الملل از دانشگاه آزاد، لیسانس مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد، فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی از کانون هنری حمید سمندریان و فارغ‌التحصیل کارگردانی و فیلمسازی از سینمای جوان می‌باشد. او همچنین گذراندن دوره فیلمنامه‌نویسی زیر نظر ناصر تقوایی را در کارنامه هنری خود دارد. آشا محرابی فعالیت در دوبله را به طور حرفه‌ای از سال 1381 آغاز نمود و اولین نقش شاخص، سریال جنایتهای غیرحرفه‌ای (آنا) بود.

خانم آشا محرابی در شهر تهران به دنیا آمد، وی فرزند اسماعیل محرابی بازیگر پر فعالیت چند دهه قبل می‌باشد. او فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی در رشته مترجمی زبان انگلیسی و دوره کارشناسی ارشد در رشتهٔ روابط بین‌الملل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است. وی هم‌زمان با تحصیلات دانشگاهی اش، به کانون هنری حمید سمندریان رفت و فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی از کانون سمندریان شد. وی همچنین فارغ‌التحصیل کارگردانی و فیلمسازی از سینمای جوان بوده و دوره فیلمنامه‌نویسی را هم در کلاس‌های ناصر تقوایی در آموزشگاه کارنامه گذرانده‌است. همچنین لازم است ذکر شود که آشا فارغ‌التحصیل فیلمسازی از کانادا نیز هست.

آشا محرابی در سال 1374، با قبولی در آزمون اداره کل نمایش پا به عرصه نمایشهای رادیویی گذاشت و هنوز هم به عنوان بازیگر، کارگردان و نویسنده با اداره کل نمایش همکاری دارد. وی پس از ورود به رادیو، کار در صحنهٔ تئاتر را در سال 1377 با بازی در نمایش دایره گچی قفقازی به کارگردانی حمید سمندریان در تالار اصلی تئاتر شهر آغاز کرد. بعدها در کسوت بازیگر، نویسنده و کارگردان کار در این حیطه هنری را ادامه داد و در نمایش‌هایی مثل «خسیس»، «خانهٔ برنارد آلبا»، «سه خواهر»، «زیرگذر سقاخانه»، «اتوبان»، «من حرفی ندارم دنبالشو نگیر» و … به ایفای هنر پرداخت. او در حال حاضر، عضو انجمن بازیگران و کارگردانان خانهٔ تئاتر ایران است.

وی همچنین از سال 1380 کار دوبلاژ را آغاز کرد.

• اینستاگرام:
asha_mehrabi

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت