موژان آریا

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

موژان آریا یا موجان آرایا (به انگلیسی: Mojean Aria) هنرمند استرالیایی ایرانی‌تبار ، متولد 12 ژوئیه 1979 در تهران است.

آقای مژان آریا که بیشتر برای ایفای نقش گثر بکس در مجموعه تلویزیونی دیدن شناخته شده‌است.

موجان آریا در شهر سیدنی استرالیا از یک خانواده ایرانی به دنیا آمد و بزرگ شد و یک برادر بزرگتر دارد. مادر و پدر موژان وقتی او تنها شش ساله بود، طلاق گرفتند و او با مادرش در یک هتل بزرگ شد. در ۱۴ سالگی مدرسه بازیگری استرالیا به نام NIDA ثبت نام کرد و در سن بسیار جوانی پا به عرصه بازیگری گذاشت و جای خود را روی صحنه پیدا کرد.

خانواده وی پس از انقلاب ایران به استرالیا مهاجرت کردند. پدر وی که تحصیلات مهندسی را در آمریکا گذرانده بود برای خدمت به کشورش به ایران بازمی‌گردد و سه سال قبل از انقلاب به عنوان مهندس صنایع الکترونیک دریایی با نیروی دریایی ایران وارد همکاری می‌شود اما پس از انقلاب به دعوت دولت استرالیا و تحت ویزای جذب نخبگان فنی به استرالیا مهاجرت کرده و بعنوان استاد دانشگاه مشغول تدریس می‌شود و سپس با تأسیس شرکت کامپیوتری مانوش اوتومیشن و نیز فعالیت‌های تجاری و بازرگانی بهمراه همسر خویش در استرالیا بعنوان فردی بسیار موفق و خوشنام شناخته می‌شود. موژان فرزند دوم خانواده است و یک برادر بزرگتر فعال در حوزه اقتصاد دارد موژان بعلت علاقه شدید به بازیگری بر خلاف برادر بزرگتر راه پدر را ادامه نداد اما در نهایت در کنار حمایتهای مادرش موافقت پدر را نیز بدست می‌آورد اما پدر در کنار حمایت خود شرط می‌کند تا خانواده وی از شهرت بدور و از چشم رسانه‌های زرد مخفی بمانند. بعدها پدر وی به خبرنگار کیهان سیدنی که از نشریه‌های ایرانیان در استرالیاست گفت علت مخالفتش با فعالیت موژان این بوده که معتقد بوده موفقیت در حوزه سینما و تلویزیون باعث می‌شود حریم خصوصی فرد مشهور بارها توسط مردم و رسانه‌ها شکسته شود و افراد مشهور آزادی عمل سایر اعضای جامعه در زندگی شخصی را ندارند و حتی مجبور می‌شوند در زندگی خصوصی هم نقش بازی کنند.

او از سال ۲۰۱۴ در لس آنجلس زندگی می‌کند. او همچنین در مصاحبه ای اعلام کرده که عاشق ادبیات فارسی و شعر صوفی است.

وی در سال ۲۰۱۷، به خاطر بازی در نقش جوانی جیک لاموتا در فیلم مستقل The Bronx Bull مورد تقدیر قرار گرفت و نهمین جایزه بورسیه تحصیلی هیث لجر را دریافت کرد و موفقیت خود را مدیون مادرش دانست.

فیلم‌ها
آبان و خورشید در نقش آبان
خاطره‌پردازی در نقش سباستین
دیدن در نقش گثر بکس
و…

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

صفحه در IMDB

• اینستاگرام:
mojeanaria

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت