علی معلم

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر ، نویسنده، ناشر، منتقد، تهیه‌کننده، کارگردان، مجری تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

علی معلم (به انگلیسی: Ali Moalem) هنرمند ایرانی، متولد 19 آذر 1341 در دامغان استان سمنان و درگذشتهٔ 23 اسفند 1395 در تهران بود.
آقای علی معلم فرزند آقا عبدالله معلم یکی از اهالی خاندان معلم در دامغان است. دوران کودکی و نوجوانی‌اش را در شهر دامغان گذراند و تحصیلات متوسطه را در تهران در رشتهٔ ریاضی- فیزیک دبیرستان سخن به پایان رساند. او فارغ‌التحصیل دانشکده صدا و سیما در رشته کارگردانی فیلم است و در مقطع فوق‌لیسانس در رشته پژوهش هنر (دانشگاه هنر) تحصیل کرده‌است. سابقهٔ تدریس سینما در مراکز آموزش فیلمسازی و دانشکده‌های سینمایی را داشت.

علی معلم سردبیر و مدیرمسئول ماهنامه دنیای تصویر بود.

فعالیت‌ها
علی معلم در هیئت‌های داوری و انتخاب جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم فجر (هفت دوره)، جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم کشورهای غیرمتعهد (پیونگ یانگ)، جشنوارهٔ سینمای جوان، جشنوارهٔ فیلم‌های دانشجویی، جشنوارهٔ فیلم‌های خانوادگی، نخستین جشنوارهٔ فیلم و کیفیت، جشنوارهٔ فیلم جوان، جشنواره فیلم رویش و جشنواره بین‌المللی فیلم شهر (دو دوره)، نخستین جشنوارهٔ فیلم‌های ویدئویی تهران، جشنوارهٔ فیلم زنان (پروین اعتصامی) عضویت داشته‌است. وی همچنین سه دوره عضویت در هیئت انتخاب فیلم ایران برای آکادمی اسکار را بر عهده داشته‌است. او مجری، تهیه‌کننده و پایه‌گذار جشن سینمایی/تلویزیونی دنیای تصویر (تندیس حافظ) است که نخستین جشنوارهٔ سینمایی بخش خصوصی در ایران می‌باشد.

درگذشت
علی معلم در روز 23 اسفند ماه 1395 در سن 54 سالگی به دلیل ایست قلبی در محل کارش درگذشت. پیکرش در تاریخ 25 اسفند ماه 1395 پس از تشییع در خانه سینما در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت