میترا رفیع

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون،

 معرفی/ بیوگرافی:

میترا رفیع (به انگلیسی: Mitra Rafee) هنرمند ایرانی، متولد 12 آذر 1373 در تهران است.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد بازیگری از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه سراسری هنر تهران است.

خانم میترا رفیع فعالیت بازیگری خود را از سال 1379 در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد و وارد دنیای هنر شد.
او در سال 1387 با بازی در نمایش «نقطه چین‌های متّصل به تو» به کارگردانی امیرحسین شفیعی در سی‌و‌هفتمین جشنواره تئاتر فجر حضور داشت و جایزه بهترین بازیگری زن را در این جشنواره از آن خود کرد.

آخرین حضور تئاتری وی، در نمایش «دوزخ» به کارگردانی رضا اصغری در پائیز سال 1396 بود. میترا رفیع در تئاترهای «خانهٔ برنارد آلبا» به کارگردانی محمد براری، «اسب‌های پشت پنجره» به کارگردانی پویا یادگاری، مونولوگ «کافه پولشری» به کارگردانی پویا یادگاری، “”از این تاریکی” به کارگردانی میترا رفیع ، «باغ آلبالو» به کارگردانی مهران جلیلوند، نمایش “لانهٔ خرگوش” به کارگردانی فریبرز کریمی، نمایش “یه جوری مثلِ…” به کارگردانیِ میترا رفیع، نمایش “آسمان زرد” به کارگردانی سهیل صدیقی، نمایش “بکی شارپ / Becky sharp” ترجمه و کارگردانیِ خودش و نمایش تک نفرهٔ «تنید» به کارگردانی جواد اسماعیلی نیز به ایفای نقش پرداخته است.
از جوایزی که او تاکنون کسب کرده است می‌توان به؛ جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره تئاتر فجر(سال 1387)، جایزه بهترین بازیگری زن از جشنواره تئاتر تک نفره نیاوران(سال 1385)، جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره تئاتر دانشگاهی(سال 1391)، جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره مونولوگ دانشگاه‌های هنر(سال 1392) و جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره مونولوگ دانشگاه‌های هنر(1392) اشاره کرد. او همچنین در جشنواره تک نفره نیاوران در سال (1392) و جشنوارهٔ تئاترِ دانشجوییِ همان سال مورد تقدیرِ هیٲت داوران قرار گرفت.

میترا رفیع در سال(1397) با بازی در فیلمِ سینمایی “کلمبوس” به نویسندگی و کارگردانی هاتف علیمردانی پا به سینما گذاشت و کمی بعد برای بازی در فیلم “من می ترسم” با بهنام بهزادی همکاری داشت . او در سال (1398) برای بازی در سریال “از سر نوشت” جلوی دوربینِ محمدرضا خردمندان رفت وبازی در نقشی متفاوت را در پروندهٔ کاری اش ثبت کرد.
میترا رفیع تا کنون بارها با فیلمسازهای کوتاهِ ایرانی همکاری داشته است.

میترا رفیع، تجربه کارگردانی سه تئاتر «یه جوری مثلِ…» ، «از این تاریکی» و “بکی شارپ/Becky Sharp” را دارد که نمایش «یه جوری مثلِ…» در جشنواره لاهور پاکستان دعوت شده بود. او در سمت کارگردان هنری تولیداتِ یک فصل از شبکه امید صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز فعالیت داشت.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:
mitra_rafee

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت