سروش جمشیدی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، کمدین، گوینده رادیو، مجری

 معرفی/ بیوگرافی:

سروش جمشیدی (به انگلیسی: Soroush Jamshidy) هنرمند ایرانی، متولد 20 اسفند 1358 در یزد است.

وی حرفه‌ای خود را در سال 1377 از تئاتر و رادیو آغاز کرد.

آقای سروش جمشیدی اصالتی یزدی دارد و اصالتاً زرتشتی است. وی در چند مصاحبه گفته‌است که مهران مدیری برای او کار بزرگی کرده‌است و پس از چند سال بیکاری او را به کار در دورهمی و در حاشیه دعوت کرده‌است. او توانست رتبه 9 دانشگاه آزاد اسلامی را کسب کند و در رشته برق در دانشگاه آزاد اسلامی یزد تحصیل کند. او پس از کسب مدرک فوق دیپلم انصراف داده‌است. در واقع علت چهره شدن نامبرده بازی درخشان با نام پیله در برنامه طنز سیمای یزد بوده‌است.

فعالیت‌های هنری
جمشیدی در برنامه‌های مختلف شبکه تابان نقش آفرینی کرده و پیش‌تر در استان یزد برای بازی در تئاتر شهرت داشته‌است. وی معروف‌ترین اثرش در حاشیه است که در آن زیاد دیده نشد، اما در برنامه دورهمی با ایفای نقش قیمت توانست به شهرت برسد. همچنین در سال 84 در سریال متهم گریخت به کارگردانی رضا عطاران در چند سکانس به ایفای نقش پرداخته بود. او در برنامه «دورهمی» ساختهٔ مهران مدیری به یک کمدین شناخته شده تبدیل شد.

او همچنین به عنوان صداپیشه عروسکی بنام میدونه در مجموعه شادونه در سرزمین دونه‌ها و صداپیشه کلاغ در شادونه در سرزمین پرندگان فعالیت کرده است.

تئاتر
شب (به نویسندگی و کارگردانی صحرا فتحی و تهیه کنندگی محمد قدس)، (1398)

سینما
50 کیلو آلبالو (1394)
زیر نظر (1397)

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
soroush.jamshidy

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت