بیژن نعمتی شریف

Bijan Nemati Sharif

بیژن نعمتی شریف

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش، مجسمه و عروسک‌سازی

 معرفی/ بیوگرافی:

بیژن نعمتی شریف (به انگلیسی: Bijan Nemati Sharif) هنرمند ایرانی، متولد 1326 در قائم‌شهر و درگذشته اَمرداد 1391 در تهران بود.

در رشته مجسمه‌سازی از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. وی در سال 1354 در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان طراح و سازنده عروسک‌های نمایشی استخدام شد.

استاد نعمتی شریف طراحی و ساخت عروسک‌های 58 پروژه نمایشی و غیر نمایشی برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صدا و سیما و… را در کارنامه فعالیت‌های خود ثبت کرده بود.

استاد بیژن نعمتی شریف با خدماتی 30 ساله به تئاتر عروسکی در مرکز تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقاش، مجسمه‌ساز و استاد دانشگاه، دانشجویان زیادی را با تدریس در مجتمع دانشگاهی هنر، دانشگاه تهران، دانشکده تئاتر و سینما، دانشکده سوره و دانشگاه آزاد آموزش داده است.

او پیش از اینکه به عروسک‌سازی بپردازد یکی از بهترین مجسمه‌سازان ایران بود و در دانشکده هنرهای زیبا یکی از شاگردان قدرتمند پرویز تناولی استاد مسلم مجسمه‌سازی ایران بود.

جوایز
مفتخر به دریافت لوح تقدیر در نهمین جشنواره بین المللی تئاتر تهران،(2002)
هنرمند برگزیده چهارمین نمایشگاه دوسالانه بین المللی مجسمه سازی معاصر ، تهران،(2005)
مفتخر به دریافت نشان و لوح تقدیر در روز جهانی تئاتر از انجمن هنرمندان ایران،(2005)
مفتخر به دریافت لوح تقدیر از دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران ، (2008)

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت