محمود سبزی

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش، هنرهای تجسمی

 معرفی/ بیوگرافی:

محمود سبزی (به انگلیسی: Mahmoud Sabzi) هنرمند ایرانی، متولد 1330 در همدان است.

آقای محمود سبزی متولد 1330 است و از‌ سال 1364 از سرزمین مادرى کوچ کرده است؛ هر چند که خودش مى گوید هیچگاه از ایران جدا نبوده و همواره قلبش در اینجا مى‌تپد؛ او 5،4 سالى هست با دور تازه نقاشى‌هایش، سالى یک بار به تهران مى‌آید و نمایشگاهى براى هموطنانش برپا مى کند؛ رو به بى‌سو، تازه‌ترین آثار او که پاپ آرت‌هایى تامل برانگیزند، این روزها در گالرى بوم به تماشاست.

پاپ آرت‌هاى «محمود سبزى» جامعه نگر است؛ تحلیل رفتارهاى مردم، آداب اجتماعى و موقعیت کنونى ارزش‌ها و باورهاى کهن، دستمایه‌هاى آثار اویند که اتفاقا در نگاه نخست بسیار جذاب و چشمگیرند؛ زندگی محمود سبزی، هنرمند نقاش مقیم لس‌آنجلس آمریکا داستان دورودرازی است که فرازوفرودهای زیادی هم دارد.

از تولد در همدان، مهاجرت در دوران طفولیت به اهواز، شرایط جنگی دهه 60 و سپس مهاجرت به آلمان و بعدتر آمریکا؛ و همین تجربه و تماشاى وطن و منطقه خاورمیانه از دوردست سبب شده او نگران گسست‌هاى فرهنگى و اختلال هویتى در نسل آینده باشد.

این چهل و پنجمین نمایشگاه انفرادی محمود سبزی است که آثارش در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران و موزه هنر لس‌آنجلس نگهدارى مى شود؛ این نمایشگاه تا 15 اسفند همه روزه (غیر از شنبه‌ها و یکشنبه‌ها) ساعت 16 تا 20 در گالرى بوم واقع در خیابان ولیعصر، بالاتراز نیایش، کوچه ارمغان غربی پلاک 11 میزبان نگاه‌هاى شماست.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت