یورایر آیوازیان (یورا)

(Yurayr Ayvazian (Yura

یورایر آیوازیان (یورا)

 تخصص/مهارت:

نقاش، عکاس، نویسنده، محقق، بازیگری تئاتر، گویندگی

 معرفی/ بیوگرافی:

یورایر آیوازیان با نام هنری یورا (به انگلیسی: Yurayr Ayvazian) هنرمند ایرانی ارمنی‌تبار، متولد 9 بهمن 1357 در تهران است.

آقای یورایر آیوازیان از جمله هنرمندان سرشناس ارمنی ایرانی است که در هنرهای نقاشی، عکاس، نویسندگی فعالیت داشته است. او از سال 1382 بصورت خود انگیخته و خود آموخته شروع به نقاشی مناظر و طرح‌های آبستره کرد، ولی آن دورهٔ نسبتا کوتاه برای وی سریعا به اتمام رسید و تنها یادبود از آن دوره یک اثر نقاشی رنگ روغن بجای مانده که همان اثر را نیز به یکی از دوستان خود هدیه نمود.

یورایر آیوازیان پس از 16 سال و در سال 1398 شمسی، با آگاهی بیشتر شروع به نقاشی کرد و تا کنون به طور حرفه‌ای مشغول به فعالیت می‌باشد.

آقای آیوازیان علاوه بر هنرهای تجسمی و بصری در حوزه گویندگی و بازیگری نیز فعالیت داشته است و کتاب کیمیاگر نوشته پائولو کوئیلو را بصورت صوتی خوانده و آن را در کانال تلگرامی خود منتشر نموده است. همچنین مدتی بصورت آماتور در چند اجرای تئاتری غیر حرفه‌ای ( به زبان ارمنی ) به عنوان بازیگر فعالیت داشته است.

از مجموعه آثار یورایر آیوازیان می‌توان به مجموعهٔ «احساسات تاریک زندگی» اشاره نمود که متشکل از تابلوهای نقاشی غالبا با تکنیک اکریلیک و سبک آبستره می‌باشند که بیشتر به موضوع زندگی و احساسات انسان می‌پردازد.

سوابق فعالیت هنری؛
شرکت در نمایشگاه گروهی (ادیم) در تاریخ اسفند 1398 در گالری احسان
و…

“شما را به دیدن نمایشگاه آثار ایشان دعوت می‌نمائیم”

• آدرس:

• تلفن:

• اینستاگرام:
yura_ayvazian

• رویدادهای جاری:

احساسات ¦ نمایشگاه نقاشی یورایر آیوازیان

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت