آذرخش فراهانی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، خواننده و نوازنده، نویسنده

 معرفی/ بیوگرافی:

آذرخش فراهانی (به انگلیسی: Azarakhsh Farahani) هنرمند ایرانی، متولد تیرماه سال 1360 در تهران است.

آقای آذرخش فراهانی پسر بهزاد فراهانی و برادر گلشیفته و شقایق فراهانی است.

می‌توان به جرات گفت تا زمانیکه آذرخش فراهانی در فیلم مالاریا ایفای نقش کند حتی کمتر کسی میدانست که بهزاد فراهانی پسری هم دارد! با اینکه آذرخش فرزند دوم خانواده بود و از گلشیفته هم بزرگتر بود اما روی آوردنش به موسیقی و دور بودن از دنیای بازیگری باعث ناشناخته ماندن او شد. آذرخش فراهانی از همان کودکی علاقه شدیدی به موسیقی داشت و فراگیری موسیقی را با کلاس ارف شروع کرد. این روند ادامه داشت تا اینکه آذرخش در 10 سالگی گیتار میزد و حتی توانست سال 1371، در 11 سالگی، در فرهنگسرای بهمن به مناسبت 22 بهمن کنسرت بدهد تا بالاخره نوازنده، ترانه‌سرا و خواننده سبک راک موسیقی شد.

فراگیری صنعت هنر و بخصوص بازیگری در خانواده فراهانی آذرخش را هم بی نصیب نگذاشته بود و چند باری با پدرش بهزاد فراهانی نقش کوتاه در تاتر بازی کرده بود اما هرگز اینها جایگزین علاقه وافر او به موسیقی فیوژن، راک، خاص و متفاوت نشد و 15 سال است که آذرخش فراهانی، سرپرست، نوازنده، ترانه‌سرا و خواننده گروه موسیقی «کوچ‌نشین» است. گروه موسیقی کوپ نشین تا به‌حال بیش از 20 اثر منتشر کرده‌ است و به گفته آذرخش فراهانی این گروه متشکل از 20 نوازنده عالی است که از جمله نوازندگان گروه می‌توان به “حمزه یگانه”، “آرش پژندمقدم” (از مطرح‌ترین درامرهای ایران) و “دارا دارایی” اشاره کرد.

برگزاری کنسرتهای آذرخش فراهانی
آذرخش فراهانی : “تاکنون پنج کنسرت در پاریس داشته‌ام : دو کنسرت گروهی و سه اجرای سولو (تکی) که با استقبال قابل قبولی مواجه شد. البته اگر فضای مناسبی در ایران فراهم باشد، استقبال ایرانی‌ها از کنسرت موسیقی بیشتر است، به نظرم ایرانی‌ها این شکل موسیقی را بهتر درک می‌کنند.”
فراز و نشیب‌های ماندگار در ذهن آذرخش فراهانی

آذرخش فراهانی : “آنچه آدم از اتفاقات قضاوت می‌کند با آنچه در واقعیت است تفاوت دارد. ممکن است اتفاقی را خوب ندانیم ولی برای ما لزوما اتفاق بدی نباشد. شکست عشقی بدترین اتفاق زندگی‌ام بود. بهترین اتفاق هم آخرین مسافرت من به کشور ترکیه بود که ترکیبی از چادرنشینی در طبیعت و اجرای خیابانی موسیقی به همراه کوله به دوشان کشورهای مختلف بود. من اجرای خیابانی در آلمان، ترکیه، هند و ایران داشته‌‌ام که در ترکیه و ایران بیشتر بوده است.”

• اینستاگرام:
farahaniazarakhsh

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت