موزه لوور ابوظبی

Louvre Abu Dhabi

موزه لوور ابوظبی

 درباره/معرفی:

موزه لوور ابوظبی یک موزه هنر و تمدن است که در ابوظبی، امارات متحده عربی واقع شده‌است. این موزه در 8 نوامبر 2017 توسط امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه گشایش یافت. تأسیس این موزه بخشی از توافق سی ساله دو شهر ابوظبی و دولت فرانسه بود. این موزه در منطقه فرهنگی جزیره سعدیات قرار دارد.

این موزه که پروژه ساخت آن ده سال در جریان بوده حاوی 600 اثر هنری دایمی و 300 اثر قرضی از فرانسه است.

اهداف و آثار
موزه لوور ابوظبی کپی لوور پاریس نخواهد بود، بلکه موزه جدیدی است و به رغم وجود آثار بسیار نفیس هنرمندان جهانی، بیشتر توجه‌اش به تاریخ تمدن کشورها و ادیان جهان خواهد بود.

آثار هنری این موزه شامل اقلام تاریخی و مذهبی از اطراف جهان است که با رویکرد ایجاد پلی بر روی شکاف بین هنر شرق و غرب در این موزه قرار داده شده‌است.

موزه‌های معتبر فرانسه متعهد شده‌اند آثار هنری برجسته خود را به مدت 10 تا 15 سال به موزه لوور ابوظبی قرض بدهند. در موزه لوور ابوظبی 600 قطعه نفیس به نمایش درمی‌آید.

گالری لوور ابوظبی، نمونه‌هایی از هنر پیش از تاریخ تا دوران معاصر را از اطراف جهان به نمایش می‌گذارد، از جمله آثاری از نقاشان مشهور مانند لئوناردو داوینچی، ون گوگ، پل گوگن، پابلو پیکاسو، سای تومبلی و آی وی‌وی هنرمند معاصر چینی. در این موزه نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، نسخ خطی، یافته‌های باستان‌شناسی و هنرهای تزئینی بسیاری قرار دارند.
مقام‌های فرانسوی اعلام کرده‌اند که هیچ محدودیتی برای نمایش آثار مجموعه لوور، که شامل نقاشی بدن‌های برهنه، نقاشی‌های اسلامی و مسیحی و آثار شاخص مذاهب آسیایی است، در نظر گرفته نشده‌است.

محمد ابن سعید، ولیعهد امارات عربی متحده، در یک پیام توییتری موزه لوور ابوظبی را «مهد هنر و فرهنگ» خوانده‌است. محمد خلیفه المبارک، رئیس اداره گردشگری و فرهنگ ابوظبی وظیفه این موزه را بیشتر در ارتباط با فرهنگ مدارا ارزیابی می‌کند و می‌گوید: «در عصر ما تأیید دیدگاه مداراجویانه بسیار پراهمیت است.»

مدیران این موزه امیدوار هستند که موفق شوند سالانه میلیون‌ها بازدید کننده را به پایتخت کشور امارات متحده عربی جذب کنند.

• آدرس:
امارات / دبی / ابوظبی

• تلفن:
00971600565566

• ایمیل:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

تور مجازی

درباره

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت