اسکار کلود مونه

Oscar Claude Monet

اسکار کلود مونه

آسکر یا اوسکار کلود مونه Oscar Claude Monet بنیانگذار نقاشی دریافتگری (امپرسیونیسم) فرانسوی متولد 14 نوامبر 1840 – درگذشته 5 دسامبر 1926 بود. اصطلاح امپرسیونیسم از یک از نقاشی‌های او با عنوان دریافتی از طلوع آفتاب گرفته شده است.

در پاریس به دنیا آمد و در ژی ورنی زندگی اش پایان گرفت. در آکادمی سویس و مدرسهٔ هنرهای زیبای پاریس تحصیل کرد. با پیسارو، رنوار، سیسلی آشنا شد؛ با مانه و کوربه دیدار کرد. در سال 1874 میلادی نخستین نمایشگاه امپرسیونیستها بر پا شد؛ مونه تا سال 1882 در این نمایشگاه و نمایشگاه‌های بعدی شرکت جست. مجموعهٔ تابلوهای نیلوفرهای آبی را در سال 1899 آغاز کرد. از 1914 به بعد در دوره‌ای طولانی به کشیدن چنین تابلوهایی پرداخت. در 1921 مجموعه‌ای از کارهایش مورد قبول دولت واقع گردید و نارنجستان پاریس برای نگهداری آن‌ها بازسازی شد.

مونه مهم‌ترین نمایندهٔ دریافتگری به شمار می‌رود. آثار زیادی از وی به جای مانده و در بسیاری از نگارخانههای مهم دنیا از آن‌ها نگهداری می‌شود.

مونه در 20 سال پایانی عمرش از بیماری آب مروارید رنج می‌برد که به نوبه خود باعث شد تا کارهای وی به دو دوره قبل و بعد از بیماری تقسیم شود.

در این بخش بهترین آثار کلود مونه برای علاقه مندان قرار گرفته است.

برترین آثار

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت