یوسف عبدی نژاد

Yosef Abdinejhad

یوسف عبدی نژاد

 تخصص/مهارت:

تصویرگر، نقاش، هنر دیجیتال

 معرفی/ بیوگرافی:

یوسف عبدی نژاد هنرمند ایرانی متولد همدان است. او پیش از اینکه تحصیلات دبیرستانی خود را به پایان برساند در «دانشگاه بوعلی سینا همدان» به شکل فوق برنامه به تعلیم نقاشی پرداخت.

او در داخل و خارج از ایران نمایشگاه‌های متعددی به شکل گروهی و انفرادی برپا کرده است در برخی از این نمایشگاه‌ها آثار وی در کنار بزرگان تاریخ هنر ایران و جهان مطرح و به نمایش گذارده شده است.
وی در سال 1380 با احراز اکثریت آراء در 4 انتخابات پیاپی به عنوان «رئیس مجلس مشورتی جوانان استان» و «رئیس مشاوران جوان استاندار همدان» انتخاب شد.

دعوت آقای عبدی نژاد به همراه چهار هنرمند ایرانی دیگر به ورکشاپ خاورمیانه زیر پرچم هنر به شهر Torre Canavese ایتالیا در سال 2009 سرآغاز دعوت وی از برخی کشورهای دیگر همچون «یونان»، «اسپانیا»، «جمهوری چک» و «روسیه» برای حضور در رویدادهای دیگر هنری گردید.
عبدی نژاد در برخی از نمایشگاه‌ها به عنوان نمایشگاه گردان ایفای نقش کرده است. در نمایشگاه آرت گالری‌های جهان در ایران «ایران آرت کالکت» که با حضور گالری‌هایی از سراسر جهان در خردادماه سال 1393 برگزار گردید، انتخاب آرتیست‌های شرکت کننده ایرانی در این نمایشگاه را بر عهده داشت.
وی در برخی از پروژه‌های ساخت و تولید انیمیشن در «واحد انیمیشن» شبکه استانی همدان و واحد گرافیک این مرکز همکاری داشت که مشارکت در تولید برنامه «خون خورشید» اثر محمود زندنام و طراحی بک گراند «انیمیشن عیاران» قسمتی از این فعالیت هاست.

فعالیت‌های هنری و نمایشگاه‌ها
تابلو ضربت خوردن علی بن ابیطالب اثر یوسف عبدی نژاد
دعوت به ورکشاپ خاورمیانه زیر پرچم هنر Torre Canavese ایتالیا در سال 2009
دعوت به سمپوزیوم بین‌المللی نقاشی یونان Thessaloniki در سال 2016
دعوت به سمپوزیوم بین‌المللی نقاشی اسپانیا بارسلون 2016
دعوت به سمپوزیوم بین‌المللی نقاشی جمهوری چک پراگ 2017
دعوت به آرت فیر و سمپوزیوم بین‌المللی نقاشی روسیه، مسکو-سن‌پترزبورگ
شرکت در نمایشگاه بین‌المللی نقاشی در Galerie Het Vijfde Seizoen که در منطقه Zoetermeer هلند 2012
شرکت در نمایشگاه بین‌المللی نقاشی Zomer در شهر Baarle-Nassau هلند
شرکت در نمایشگاه جمعی از پیشکسوتان نقاشی ایران در گالری آشیانه مهر، آذرماه سال 1393
شرکت در نمایشگاه بین‌المللی آرت گالری‌های جهان در تهران که در سال 1393 در تهران باغ موزه قصر با حضور هنرمندانی از سراسر جهان برگزار گردید؛ دراین نمایشگاه آثاری از پابلو پیکاسو و خوان میرو به نمایش گذاشته شده بود.
شرکت در نمایشگاه بین‌المللی نقاشی در گالری ایماج شیراز.
شرکت در نمایشگاه دوسالانه نگارگری ایران فرهنگسرای نیاوران 1381
شرکت در نمایشگاه امروز اول
شرکت در ورکشاپ اساتید و هنرمندان در اولین دورهٔ جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در موزهٔ هنرهای معاصر تهران 1387
برخی از آثار وی در بینالهای مختلف به عنوان آثار برگزیده انتخاب شده است

آثار
آثار نقاشی یوسف عبدی نژاد را می‌توان به چند دوره تقسیم کرد:
دوره پیش از نقاشی ایرانی: در این دوره هنرمند با پدیدآوردن آثار رئالیستی و مشق از آثار بزرگان هنر جهان پرداخت.
دوره نقاشی ایرانی: دراین دوره آثاری همچون ضربت خوردن علی ابن ابیطالب (که معروفترین اثر او محسوب می‌شود)، آتش با موضوع نماز شب (به نمایش درآمده در نمایشگاه دو سالانه نگارگری ایرانی اسلامی 1380 و چاپ شده در کتاب همان دو سالانه با نام نگاره‌ها)، نوروز، آب و چندین اثر دیگر خلق شدند.
دوره آثار تک پرسوناژ با مضامین سورئالیستی: که از مهمترین آثار این دوره که معمولاً در نماهای بسته‌ای خلق شدند می‌توان به مجموعه آثار آخرالزمان، فرشته منتظر، فرشته قاتل، فرشتگان و ورزش اشاره کرد
مجموعه اژدهایان ایرانی: آشنائی زدایی از اژدها به مثابه موجودی خیالی و دارای شمایلی خاص صورت گرفت و به تصاویر این موجودات قطعات مکانیکی نیز افزود که در این آثار هر اژدها دارای وظیفه خاصی است. از مجموعه اژدهایان ایرانی می‌توان به نامهای اژدهای محافظ کوه‌های البرز، اژدهای محافظ خلیج فارس، اژدهای محافظ باران، اژدهای محافظ دریای خزر، اژدهای محافظ دانه‌های کشت شده و بسیاری دیگر از اژدهایان دیگر اشاره کرد که این آثار در اندازه‌های کوچک خلق شده‌اند.

دوره آثار سورئالیستی: متاخر که دارای فضای باز و معمولاً چند پرسوناژه هستند که از آثار این دوره می‌توان تابلوهای غسل، مرکز و سرآشپز را نام برد آثار این هنرمند در برخی از سایتهای بین‌المللی در معرض نمایش یا فروش گذاشته شده‌اند. برخی از آثار عبدی نژاد مورد تحلیل منتقدین و نویسندگان ایرانی و خارجی قرار گرفته است.

ویژگی‌های سبکی آثار نقاشی
آثار نقاشی یوسف عبدی نژاد در ابتدا حال و هوای نقاشی ایرانی را داشته که به مرور به فضای شخصی هنرمند که شکلی خیالی و سورئالیستی دارد گرایش پیدا کرده است. از ویژگیهای سبکی کارهای اخیر وی که آغاز آن به سال 2009 برمیگردد، حضور بیضی‌های گسترش یافته در کل هر اثر است. از دیگر ویژگی‌های این آثار حضور سمبلیک عناصر و آبجکت‌ها در آن‌هاست. فضای آثار از عمق و پرسپکتیو به صورت عمدی عاری هستند و تمامی اشیاء در فضایی تخت دیده می‌شوند.
ابعاد آثار از قطع‌های کوچکتر به ابعاد بزرگتر تغییر یافته و همزمان با این تغییر اندازه آثار، متریال آن‌ها نیز از آبرنگ و گواش به رنگ‌روغن و سپس به اکریلیک و ترکیب مواد تغییر کرده‌اند.

جوایز
کسب عنوان بهترین اثر تجسمی سال علی بن ابیطالب با تابلو «ضربت خوردن علی بن ابیطالب» سال 1379
رتبه اول مسابقات کاریکاتور جوالدوز با موضوع ریاست. حوزه هنری همدان در سال 1383
کسب رتبه اول مسابقات یازدهمین اجلاس سراسری نماز 1379
و…

“شما را به دیدن نمایشگاه آثار ایشان دعوت می‌نمائیم”

• آدرس:

• تلفن:
09125007739

• وبسایت:
yousefabdinejad.com

• ایمیل:
yousef.abdinejad.info@gmail.com

• رویدادهای جاری:

مینیاتور مدرن ¦ نمایشگاه آثار یوسف عبدی نژاد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت