اسماعیل دارابی منش

Ismail Darabi Manesh

اسماعیل دارابی منش

 تخصص/مهارت:

خطاط و خوشنویس، نوازنده سنتور

 معرفی/ بیوگرافی:

اسماعیل دارابی منش (به انگلیسی: Ismail Darabi Manesh) هنرمند ایرانی، متولد 1339 در اراک است.

آقای اسماعیل دارابی منش، از هنرمندان خطاط سرشناس ایران می‌باشد. وی متولد سال 1339 صادره از اراک است؛ خوشنویسی را از سال 1362 آغاز کرده است؛ در سال 1372 در حالیکه در توابع استان مرکزی مشغول به تدریس رشته هنر بوده موفق به اخذ درجه ممتازی می‌شود؛ به توصیه استاد خویش، فتحعلی واشقانی، به منظور دریافت مدرک فوق ممتاز، نزد استاد علی شیرازی می‌رود و این دوره را در فرهنگسرای ارسباران تهران می‌گذراند؛ درجه استادی را در سال 1388 از دست استاد فتحعلی واشقانی فراهانی، اولین مدرس انجمن خوشنویسان ایران، دریافت می‌کند.

خلاقیت از بزرگ‌ترین ویژگی‌های هنرهای تجسمی و موسیقی است که اسماعیل دارابی‌منش با بهره گیری از آن، معتقد است؛ با وجود آنکه قریب به 20سال شاگرد گوش به حرف استاد واشقانی بوده است اما به‌هیچ وجه آثارش بوی تقلید از خط استاد را نمی‌دهد.

اسماعیل دارابی منش از شاگردان زنده یاد استاد فتحعلی واشقانی فراهانی است که با الهام از استاد خویش طرحی نو در هنر ناب خطاطی درمی اندازد.

دستی برساز سنتور دارد و نوای نی را با سوز دل به آواز درمی‌آورد.

استادش را ارج می‌نهد و لقب “حضرت استاد” را به وی می‌دهد؛ از پدر کشاورز خود می‌گوید و تجلی خویش در هنر خطاطی و فراتر رفتن آوازه خویش از مرزهای ایران را مدیون رزق حلال و زحمات پدر و مادر است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت