رافی آوانسیان

 تخصص/مهارت:

عکاس،

 معرفی/ بیوگرافی:

رافی آوانسیان (به انگلیسی: Rafi Avansian) هنرمند ایرانی ارمنی‌تبار است.

آقای رافی آوانسیان از هنرمندان عکاس سبک سیاه سفید بوده است. رافی آوانسیان از ارامنه‌های ایرانی بوده است.

اغلب آثار آوانسیان در قبرستان ارمنیان عکاسی شده است و این مسئله شاید سؤال برانگیز باشد اما با نگرشی عمیق‌تر متوجه می‌شویم رابطۀ خاصی بین تمامی آثار آوانسیان وجود دارد و آن انتخاب، خود بیانگر نگرش خاص فلسفی این عکاس است.

نشان دادن رابطه مرگ و زندگی، پیدا کردن دیدگاه انسان ها نسبت به این پدیده طبیعی و همچنین به وجود آوردن فضاهای معنوی از مهم ترین ارکان آثار آوانسیان است.

در آثار او معمولاً جزء ثابت عکس‌ها، سنگ قبرها است، اما به عنوان متغیرها می‌توانیم از پدیده‌های طبیعی مثل باران، صاعقه، آفتاب و ابرها یاد کنیم و همچنین از انسان‌هایی چون حضور روحانیان، سربازان، کودکان، سنگ تراش قبرستان، زنان، پیرمردان و حتی قبرکن‌های قبرستان نام ببریم. او با ترکیب مقوله ثابت، سنگ قبرها و متغیرهای یاد شده، به نوعی عکاسی محتوا گرایانه می‌رسد که بیشتر از هر چیزی به دنبال ارائه اندیشه و انتقال آن به بینندگان است.

به عنوان مثال: حضور یک فرد نظامی درکنار سنگ قبرهای بسیار منظم و درکنار هم صف کشیده، ما را به یاد سربازان شهیدی می‌اندازد که انگار هنوز هم حالت نظامی و سربازگونۀ خود را در خانه‌های ابدی خود حفظ کرده‌اند.

آوانسیان معمولاً از فیلم سیاه سفید استفاده می‌کند، چون معتقد است که قبرستان دارای فضایی تک رنگ و بدون رنگ‌بندی خاص است و از آنجا که چشم ما دنیا را رنگی می‌بیند پس فیلم سیاه سفید می‌تواند از دنیای دیگری برای ما سخن بگوید.

او می‌گوید که عکاسی برای من هدف نیست، بلکه وسیله‌ای است برای رسیدن به هدفی والاتر که همان ارزش‌های معنوی و عرفانی است، ارزش‌هایی که درجامعۀ کنونی بشری بسیار کم‌رنگ شده و حتی در بعضی جوامع به فراموشی سپرده شده است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت