علی میری

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، کمدین

 معرفی/ بیوگرافی:

سید علی میری (به انگلیسی: Ali Miri) هنرمند ایرانی، متولد 1315 در تنکابن مازندران – درگذشته 12 اسفند 1387 در تهران بود.

آقای علی میری کمدین، بازیگر تئاتر و سینمای قبل از انقلاب ایران بود. او دارای مدرک تحصیلی دیپلم و فارغ‌التحصیل کلاس‌های آزاد هنرپیشگی بود. او در سال 1340، پس از فراغت از تحصیل در هنرستان بازیگری، به کار تئاتر مشغول شد و در بیشتر از 50 نمایش به ایفای نقش پرداخت. وی بازیگری در سینما را از سال 1343 با بازی در فیلم شیطان در می‌زند در نقشی فرعی آغاز کرد، اما فیلم زمزمهٔ محبت نخستین فیلمی بود که در آن در نقشی نسبتاً مهم ظاهر شد. علی میری، عموماً در فیلم‌ها با کلاه شاپو ظاهر می‌شد. میری در بیش از 115 فیلم بازی کرد که همهٔ آنها از محصولات فیلم‌فارسی بود. از علی میری، به‌عنوان محبوب‌ترین بازیگر کمدی سینمای فارسی نام می‌برند. شاید بتوان گفت “سلام، به‌خودا! ” معروف‌ترین تکیه‌کلامش به زبان گیلکی باشد.

علی میری در 12 اسفند 1387 در بیمارستان آبان تهران بر اثر سکته قلبی درگذشت و در قطعهٔ هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

فعالیت‌ها
فعالیت در تئاتر از 1341
فعالیت در سینما از 1343 با بازی در فیلم شیطان در می‌زند به کارگردانیِ اسماعیل ریاحی و شب قوزی به کارگردانی فرخ غفاری

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت