مهرداد محبعلی

Mehrdad Mohebali

مهرداد محبعلی

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش

 معرفی/ بیوگرافی:

مهرداد محب علی (به انگلیسی: Mehrdad Mohebali) هنرمند ایرانی، متولد 1339 در شمیران حومه تهران است.

آقای مهرداد محب‌علی نقاش واقع‌گرای ایرانی است. او از رشته نقاشی دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و نخستین نمایشگاه انفرادی وی در سال 1369 در گالری تهران بود. او در دهه شصت و هفتاد خورشیدی نمایش‌های متعددی در گالری‌های گلستان، سبز، لاله برگزار کرد که عموماً لحن مدرن و رمانتیک داشتند. اما نام و آوازه او با گروه 30 به گوش رسید؛ محب‌علی از مدرنیست‌های متاخری‌ست که واقع‌گرایی را جایگزین ریخت سمبولیستی کرد و با همین تغییر رویه از نسل خود فاصله گرفت.

مضمون بیشتر تابلوهای محب علی نمایش سردرگمی تاریخی و بحران هویتی‌ست. او قهرمانان تاریخی، سیاستمداران را همانقدر در ساخت هویتی ناکارآمد می‌داند که مردم معمولی را. تعدادی از آثار محب‌علی در برخی از حراجی‌ها عرضه شده‌است.

زندگی‌نامه
مهرداد محبعلی سال 1339 در خانواده‌ای از طبقه متوسط به دنیا آمد و کودکی خود را در شمیران پشت سر گذاشت. بخشی از زندگی‌نامه هنرمند در شماره 48 نشریه تندیس در گفتگو با حسن موریزی نژاد منتشر شده است.

نمایشگاه
آقای مطیع، گالری اعتماد، دبی 1394
دگردیسی، گالری اعتماد، تهران 1393
گالری گلستان، تهران 1371
آرت دبی، گالری اعتماد، دبی 2014

کتاب ها
در روز دوازدهم دی ماه 1398، از کتاب «بوگی ووگی در تهران» رونمایی شد که گفتگوی بازسازی شده ی شهروز نظری با مهرداد محب‌علی است و توسط گالری هما با همکاری گالری دستان منتشر شده.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
mohebalimehrdad

mehrdadmohebali

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت