طوفان مهردادیان

Tofan Mehrdadian

طوفان مهردادیان

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، گوینده رادیو

 معرفی/ بیوگرافی:

طوفان مهردادیان (به انگلیسی: Tofan Mehrdadian) هنرمند ایرانی، متولد 16 اَمرداد 1350 است.

آقای طوفان مهردادیان 16 اَمرداد 1350 در شیراز متولد شد. فعالیت هنری‌اش را از 18 سالگی روی صحنه‌های نمایش آغاز کرد. تحصیلاتش نیز در رشته بازیگری-کارگردانی تئاتر به پایان رساند. او تاکنون در چندین چند اثر نمایشی به‌عنوان بازیگر، کارگردان و نویسنده خوش درخشیده است. از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به نمایش‌های «بهرام چوبینه»، «اسب‌های پشت پنجره»، «شهادت پیوتر اوهه» و… اشاره کرد.

او با کارگردانان مطرحی نظیر کمال تبریزی، رسول صدر‌عاملی، محمد یعقوبی، داوود میر‌باقری و بهروز افخمی کار کرده‌ و می‌گوید: «در این میان از همکاری‌ام با علیرضا بذرافشان و داوود میرباقری احساس رضایت بیشتری دارم.»

مهردادیان از سال 1384 همکاری‌اش با رادیو را آغاز کرد و در شبکه‌هایی چون رادیو تهران، رادیو جوان، رادیو ایران، سلامت، صدای آشنا و ورزش و … به گویندگی پرداخت. در سال 87 هم با فیلم سینمایی «زندگی با چشمان بسته» رسول صدرعاملی به عرصه تصویر آمد. اولین بار هم در مجموعه «آسمان همیشه ابری نیست» بود که به‌صورت تقریباً گسترده دیده شد. طوفان مهردادیان پس از آن در چندین سریال در نقش‌های هرچند کوتاه اما مؤثر نقش‌آفرینی کرد. خودش می‌گوید شاید به خاطر نداشتن فیزیک و چهره‌ای خاص یا روابط، معمولاً نقش‌های اول به او پیشنهاد نمی‌شود.

از سریال‌های محبوبی که وی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته می‌توان از «گسل»، «هشت و نیم دقیقه»، «گشت ویژه» و «دیوار شیشه‌ای» و… نام برد. او در مجموعه‌های «شاهگوش» و «دندون طلا» نیز با شبکه نمایش خانگی همکاری کرده است. مهردادیان در سال 1396 با فیلم سینمایی «دارکوب» در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرد. او همچنین کارگردانی و نویسندگی دو فیلم کوتاه را نیز به همراهی بنفشه اعرابی بر عهده داشته است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت