رضا سعیدی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون،

 معرفی/ بیوگرافی:

رضا سعیدی (به انگلیسی: Reza Saeedi) هنرمند ایرانی، متولد 14 بهمن 1338 در مشهد و درگذشته 20 آذر 1384 در رامسر بود.

آقای رضا سعیدی از پیشکسوتان تئاتر مشهد بود و در سال 1338 در مشهد متولد شد او از سال 1350 در یازده سالگی به مرکز تئاتر شهر مشهد رفته و از سال 1361 به استخدام اداره ارشاد استان خراسان در پست بازیگری درآمد. سعیدی از سال 1353 در مشهد کار تئاتر را شروع کرد و و پس از آن وارد عرصه سینما و تلویزیون شد.

از جمله فیلم‌هایی که در آن حضور داشته‌است می‌توان به زمزمه، مارمولک، فیل در تاریکی، آلبوم، مردی شبیه باران، سهراب، دیوانه‌ای از قفس پرید و انتظار اشاره کرد.

همچنین وی در سریال‌های تلویزیونی روژان، فرار بزرگ، روایت عشق، ولایت عشق، تنهاترین سردار و پروانه‌ها می‌نویسند ایفای نقش کرده‌است.

سعیدی در سال 79 در سریال پروانه‌ها می‌نویسند به کارگردانی محمد نوری‌زاد در نقش یک مدیر دولتی ظاهر شد که دست به اعمال غیرقانونی مختلفی می‌زد و حواشی را پیرامون شباهت او با سعید حجاریان برانگیخت.

وی صبح روز یکشنبه 20 آذر 1384 سر صحنه فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی «بوی گل‌های وحشی» به کارگردانی حسینعلی لیالستانی در رامسر دچار عارضه قلبی می‌شود و پس از انتقال به بیمارستان سجاد رامسر درگذشت. پیکر وی روز سه‌شنبه از مقابل تالار وحدت تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد

جوایز
وی به خاطر بازی در نمایش مظلوم پنجم به عنوان بهترین بازیگر دومین دوره جشنواره تئاتر فجر برگزیده شد.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت