حلوای سارای (طرز تهیه)

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
مواد لازم حلوای سارای
آرد سفید 3 لیوان (400 گرم)
روغن مایع ¼ لیوان
کره 2 تا 3 قاشق غذاخوری (70 گرم)
پودر قند 1 لیوان
پودر هل 1 قاشق چایخوری
پودر زنجبیل 1 قاشق چایخوری
پودر دارچین 1 قاشق چایخوری

دستور تهیه حلوا سارای

مرحله اول

برای تهیه حلوا سارای خوشمزه به روش ترکیه ای ابتدا آرد را داخل تابه ای می‌ریزیم و روی حرارت بسیار کم قرار می‌دهیم و مداوم تفت می‌دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود ولی رنگ آرد نباید به هیچ وجه تغییر کند.

مرحله دوم

حدودا 20 الی 25 دقیقه زمان برای گرفتن بوی خامی آرد کافی است. بعد آرد را داخل صافی می‌ریزیم تا اگر گوله ای در آن است صاف شود و مجددا داخل تابه می‌ریزیم و روی حرارت می‌گذاریم و کمی تفت می‌دهیم تا آرد داغ شود.

مرحله سوم

سپس کره آب شده را به ان اضافه می‌کنیم و بلافاصله روغن را نیز می‌افزاییم و مواد را خوب مخلوط می‌کنیم تا به مدت 10 دقیقه تفت بخورند. در ادامه تابه را از روی حرارت بر می‌داریم و زمانیکه آرد از حرارت بالا از داغ بودن افتاد پودر قند را اضافه می‌کنیم.

مرحله چهارم

پس با مواد مخلوط می‌کنیم و بعد پودر هل را به همراه پودر زنجبیل،پودر دارچین به مواد می‌افزاییم و به مدت 3 دقیقه خوب مواد را زیر و رو می‌کنیم تا کاملا تفت بخورند و به خورد یکدیگر بروند. بعد مایه حلوا را در قالب مورد نظر می‌ریزیم.

مرحله پنجم

حالا با پشت قاشق روی آن‌ها را صاف می‌کنیم و خوب فشار می‌دهیم تا کاملا داخل قالب فیکس شوند.می توانید داخل ظرفی مستطیلی نیز بریزید و با کاتر به صورت لوزی یا مربعی حلوا را برش بدهید.

مرحله ششم

در این مرحله روی قالب را می‌پوشانیم و داخل یخچال قرار می‌دهیم تا 3 الی 4 ساعت خودش را خوب بگیرد. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال بیرون می‌آوریم، سپس حلواها را به آرامی از داخل ظرف خارج می‌کنیم.

مرحله هفتم

حالا حلواها را در ظرف مورد نظرمان می‌چینیم و با پودر هل یا پودر قند روی آن‌ها را تزئین می‌کنیم. می‌توانید در ظرف دربسته نیز این حلوا را به مدت چند ماه در فریزر و چند هفته داخل یخچال قرار می‌دهیم و نوش جان کنید.

.
منبع: چی‌شی | https://chishi.ir

بخش‌های مرتبط

مجله آشپزی و پخت و پز

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت