بستنی موزی (طرز تهیه)

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
مواد لازم برای 4 نفر
شیر پرچرب 1 پیمانه
شکر ½ پیمانه
نشاسته 1 قاشق غذاخوری سرپُر
تخم شربتی 2 قاشق غذاخوری
خامه صبحانه 100 گرم
موز 1 عدد
وانیل ½ قاشق چایخوری

دستور تهیه بستنی موزی

مرحله اول

ابتدا شیر را داخل یک قابلمه مناسب می‌ریزیم، سپس نشاسته را به همراه شکر به شیر اضافه می‌کنیم و کمی هم می‌زنیم تا مواد با هم یکدست شوند. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم و مواد را به صورت متداوم هم می‌زنیم.

مرحله دوم

هم زدن مواد را تا زمانی ادامه می‌دهیم که غلظت مواد شبیه به پودینگ شود، سپس وانیل را اضافه می‌کنیم و پس از کمی هم زدن قابلمه را از روی حرارت کنار می‌گذاریم و هر از گاهی انرا هم می‌زنیم تا رویه نبندد و خنک شود.

مرحله سوم

پس از اینکه مخلوط شیر خنک شد، تخم شربتی را در یک لیوان آب می‌خیسانیم سپس آب اضافی آنرا می‌گیریم و به همراه خامه صبحانه به قابلمه اضافه می‌کنیم. نصف موز را هم خرد می‌کنیم و ب مایه بستنی اضافه می‌کنیم.

مرحله چهارم

باقیمانده موز را به صورت حلقه ای نازک خرد می‌کنیم به بدنه قالب‌های بستنی می‌چسبانیم. سپس مایه بستنی را داخل قالب‌ها می‌ریزیم و وسط هر قالب یک چوب بستنی قرار می‌دهیم و به مدت 8 ساعت در فریزر قرار می‌دهیم تا بستنی به طور کامل ببندد.

مرحله پنجم

اگر قالب بستنی ندارید می‌توانید از یک قابلمه کوچک استفاده کنید و تمام مایه بستنی را داخل آن بریزید. برای خارج کردن بستنی‌ها از قالب هم ابتدا قالب را چند لحظه داخل آب جوش قرار دهید سپس خارج کنید و بستنی‌ها را به راحتی از قالب خارج کنید.

.

منبع: چی‌شی | https://chishi.ir

بخش‌های مرتبط

مجله آشپزی و پخت و پز

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت