بستنی سوخاری (طرز تهیه)

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
مواد لازم بستنی سوخاری
بستنی وانیلی 2 بسته
کورن فلکس 1 بسته
تخم مرغ 2 عدد
عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری
روغن سرخ کردنی به مقدار کافی

دستور پخت بستنی سوخاری

مرحله اول

برای تهیه بستنی سوخاری خوشمزه و مخصوص ابتدا داخل یک فنجان که ته آن حالت تخم مرغی دارد، یک سلفون می‌کشیم، سپس فنجان را با بستنی وانیلی پر می‌کنیم و با قاشق به خوبی فشرده می‌کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه فنجون‌ها را به خوبی پر از بستنی کردیم، آنها را حدود 2 ساعت می‌گذاریم داخل فریزر بماند تا خودش را خوب بگیرد. در ادامه یک کاسه کوچک انتخاب می‌کنیم و تخم مرغ‌ها را یکی یکی درون آن می‌شکنیم.

مرحله سوم

در این مرحله با وانیل مایع را به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه کرده و با استفاده از چاقو هم می‌زنیم تا از تخم مرغ‌ها لختگی در آید و یکدست شود. در ادامه کورن فلکس را با استفاده از هاون دستی یا وردنه و یا با استفاده از غذا ساز خرد می‌کنیم.

مرحله چهارم

نباید زیاد پودر شود و کمی خرد شد کافی است. بستنی‌ها را از فنجان خارج می‌کنیم. سپس درون تخم مرغ زده و کامل آن را به تخم مرغ آغشته می‌کنیم. سپس درون کورن فلکس زده و می‌غلتانیم. دوباره داخل تخم مرغ زده و در آخر داخل کورن فلکس می‌غلتانیم.

مرحله پنجم

سپس به مدت 6 ساعت آن را درون فریزر قرار می‌دهیم. دوباره بستنی‌ها را به تخم مرغ و کورن فلکس آغشته می‌کنیم و مجدا 12 ساعت دیگر درون فریزر قرار می‌دهیم. یک قابلمه کوچک برداشته و روغن داخل آن می‌ریزیم. روی گاز می‌گذاریم تا روغن حسابی داغ شود.

مرحله ششم

در این مرحله بستنی‌ها را دانه دانه و سریع داخل روغن سرخ می‌کنیم. مدت سرخ کردن نباید بیش از 30 ثانیه طول بکشد. بستنی را بلافاصله بعد از سرخ کردن، سرو می‌کنیم. وگرنه بستنی سریع آب می‌شود و روی آن از داغی می‌افتد.

.
منبع: چی‌شی | https://chishi.ir

بخش‌های مرتبط

مجله آشپزی و پخت و پز

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت