بهترین راه‌های رفع موخوره را اینجا بشناسید

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
داشتن موهایی زیبا و جذاب برای همه خام‌ها بسیار مهم است. اما گاهی ممکن است بنا به دلایل خاصی، موهای افراد دچار آسیب هایی شود که جبران آن‌ها کمی سخت باشد. یکی از همین آسیب هایی که به مو وارد می‌شود، موخوره است. در این مطلب با ما همراه باشید تا با یکدیگر به بررسی راه‌های رفع موخوره بپردازیم.
.

راه‌های رفع موخوره

چنانچه موهای بلندی داشته باشید، احتمالا با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنید. شاید هم طی دوره‌های مختلف شاهد موخوره درون تارهای موی خود بوده اید.
موخوره درواقع زمانی اتفاق می‌افتد که انتهای موی سر شکنده شده و به دو شاخه تقسیم می‌شود. موخوره به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود که از مهم ترین آن‌ها می‌توانیم به رسیدگی ضعیف موها، عدم مراقبت از آن ها، استفاده بی‌رویه از وسایل حالت دهنده و صاف کننده مو مانند اتوی مو و سشوار، استفاده زیاد از مواد شیمیایی روی مو مانند رنگ موها، اکسیدان‌ها و شامپوهای نامناسب و … اشاره کنیم. هنگامی که مو خشک و شکننده می‌شود، احتمال ایجاد موخوره در مو نیز بالا می‌رود.
موخوره ها، وضعیت سلامت موها را تحت تاثیر قرار داده و از سوی دیگر ظاهر آن‌ها را نامرتب و نامناسب می‌کند. از سوی دیگر موخوره سبب رشد بسیار پایین موها می‌شود و در نهایت شما حتی با شانه کردن موهایتان، از ظاهر آن‌ها رضایت نخواهید داشت. برای رفع موخوره راه حل‌های مختلفی پیشنهاد می‌شود که ما در ادامه به بررسی تعدادی از بهترین آن‌ها خواهیم پرداخت:

قیچی کردن مو

یکی از بهترین روش‌های رفع موخوره، قیچی و کوتاه کردن مو است. هنگامی که آفت موخوره، به موهای شما می‌زند، می‌بایست برای پیشگیری از پیشروی آن، موهایتان را تا جایی که موخوره دارد، کوتاه کنید. این بهترین و درست ترین راه حلی است که می‌توانید برای رفع موخوره از آن استفاده کنید. در این حالت به موهای خود اجازه می‌دهید تا سلامت خود را بازیابد و رشد خوبی داشته باشد. هرچندماه یکبار از پایین موهای خود بزنید و آن‌ها را اصلاح کنید. حتما این روند را تا زمانی که سلامت موهای شما بازنگشت، انجام دهید.

سرکه سیب برای رفع موخوره

سرکه سیب برای رفع موخوره بسیار مفید است. برای استفاده از این روش، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با دو فنجان آب مخلوط کنید. موهایتان را بشویید و به آن‌ها نرم کننده بزنید. بعد از این کار، سرکه سیب رقیق شده را به موهایتان بزنید. این کار را یک یا دوبار در طول ماه انجام دهید تا از شر موخوره رهایی یابید.

تخم مرغ برای رفع موخوره

یکی دیگر از روش‌های موثر برای برطرف کردن موخوره، بهره گیری از پروتئین موجود در تخم مرغ است. در تخم مرغ ها، اسیدهای چرب مفیدی وجود دارد که می‌تواند به عنوان یک داروی طبیعی و خانگی برای رفع موخور عمل کند. علاوه بر این، پروتئین موجود در تخم مرغ فولیکول‌های مو را تقویت کرده، موها را نرم می‌کند و از وز شدن آن‌ها جلوگیری می‌نماید.

درمان موخوره با تخم مرغ

برای اسفاده از این روش، دو عدد تخم مرغ کامل را، با یک فنجان ماست پرچرب و 2 قاشق غذاخوری روغن بادام مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا در نهایت به مایعی خامه مانند دست یابید. سپس این مایع را روی پوست سر و موهایتان بگذارید به گونه ای که تمامی نواحی سرتان پوشانده شود. کلاه حمام را روی سر خود قرار دهید و برای مدت یک ساعت صبر نمایید تا این مواد به خورد پوست سرتان برود. سپس موهای خود را با یک شامپوی غیر سولفات و آب ولرم بشویید و به آن نرم کننده بزنید. این کار را یک بار در هفته انجام دهید تا شاهد نتیجه شگفت انگیزی باشید.

شوینده چای سبز

چای سبز برای بدن بسیار مقوی است اما شاید ندانید که این روش برای درمان موخوره نیز بسیار موثر است. برای رفع موخوره با چای سبز، 2 عدد چای سبز کیسه ای را با دو فنجان آب دم کرده و در پارچ بریزید تا سرد شود. سپس موهای خود را بشویید و به آن نرم کننده بزنید. بعد از شست و شوی نرم کننده، چای سبز را به موهایتان زده و آب بکشید. این کار را یکبار در هفته انجام دهید تا رفته رفته موخوره‌ها از بین بروند.
.

سخن پایانی

روش‌های مختلفی برای رفع موخوره وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید، اما اگر به دنبال راه حل‌های قطعی هستید، این راه‌ها می‌توانند نتایج شگفت انگیزی را برای شما به ارمغان آورند.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت