چرا روغن زدن به مو لازم است؟

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
حتما تبلیغ هایی را مربوط به سلامت مو را دیده اید؛ موهایی جذاب، براق و زیبا که چشم‌ها مسحور می‌کنند. بله، این استانداردها غیر قابل قبول است، چرا که این تبلیغات واقعی نیستند و احتمالا موهای شما هرگز به شکل آن موهایی که درون تبلیغات مشاهده می‌کنید، نمی شود. اما هنوز هم راه هایی وجود دارد که به آن موهای جذاب نزدیک شوید. یکی از همین راه ها، استفاده روغن زدن به موها است. در این مطلب با ما همراه باشید تا با لزوم روغن زدن به مو آشنا شوید.
.

روغن زدن به مو

به نظر می‌رسد که روغن زدن به مو کمی غیر عادی باشد. چرا که احتمالا به خود می‌گویید که شما هر روز حمام می‌کنید تا چربی‌های اضافی موهای خود را بگیرید و اکنون برای زیباتر شدن موهایتان، قرار است به آن‌ها روغن بزنید.
اما خوب است بدانید که روغن زدن به موها آن هم با روغن‌های طبیعی و مقوی، می‌تواند موهای شما را بسیار شاداب و سالم کند. ساده بگوییم که این کار برای موهای شما بسیار خوب است و می‌تواند در داشتن موهایی زیبا و جذاب به شما کمک شایانی نماید. جلوگیری از ریزش مو، سفید شدن موها، خشک و شکننده شدن و … از جمله مزایای استفاده از روغن‌های طبیعی است.
روش‌های مختلفی برای روغن زدن به موهای شما وجود دارد: شما می‌توانید از روغن به عنوان ماسک فشرده استفاده کنید و موهای خود را برای چند ساعت یا حتی یک شبتا صبح به آن آغشته نمایید. یا می‌توانید بعد از دوش گرفتن، از مقدار کمی روغن به عنوان استفاده کرده و آن را به شکل لوسیون به موهای خود بزنید. یا اینکه از محصولات طراحی و ساخته شده با روغن‌های مغذی استفاده کرده و به موهای خود بزنید. انتخاب روش استفاده از روغن برای مو کاملا بستگی به سلیقه و اولویت‌های شما دارد.
دو نوع روغن مختلف وجود دارد که به طور معمول در روش‌های سنتی روغن زدن مورد استفاده قرار می‌گیرند: یک روغن پایه و یک روغن ضروری. روغن پایه چیزی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن آرگان است و روغن‌های ضروری رزماری، گریپ فروت یا گلاب خواهند بود.
روغن پایه به عنوان روغن حامل برای روغن‌های اساسی عمل می‌کند، به این معنی که برای پخش کردن روغن لازم خواهد بود.
.

بهترین روغن کدام است؟

روغن نارگیل را می‌توانیم یکی از بهترین روغن هایی بنامیم که می‌توانید برای موهای خود استفاده نمایید. روغن نارگیل، رشد موها را تحریک می‌کند و از طرف دیگر از خشک شدن آن‌ها جلوگیری می‌نماید. برای آنکه موهای آسیب دیده خود را ترمیم کنید، هفته ای یکبار روغن نارگیل به موهای خود بزنید.
برخی از افراد شب‌ها پیش از خواب به موهای خود روغن نارگیل می‌زنند و صبح روز بعد موهای خود را می‌شویند. اما شما می‌توانید دو ساعت پیش از حمام نیز به موهای خود روغن نارگیل بزنید.
برای روغن زدن به موها، در ابتدا موهای خود را شانه کرده و به شکل سخاوتمندانه ای از روغن نارگیل به تمام موهای خود بزنید. البته خوب است تا کار خود را از ریشه‌های موهایتان آغاز کنید تا بتوانید این ریشه‌ها را به خوبی تغذیه نمایید.
موهای خود را بخش بخش کرده تا هیچ نقطه ای از موهایتان را فراموش نکنید. با این کار می‌توانید به شکل کاملا منظم و درست، به موهای خود روغن نارگیل بزنید.
با این کار شما می‌توانید درخشش، لطافت و زیبایی را به موهای خود بازگردانید و موهای فوق العاده ای داشته باشید.
.

سخن پایانی

اگر می‌خواهید موهای زیبا، براق و جذاب داشته باشید، فرصت را از دست ندهید و از همین امروز کار روغن زدن به مو را آغاز نمایید تا شاهد تاثیرات شگفت انگیز این کار باشید. پیشنهاد ما استفاده از روغن نارگیل است، چرا که این روغن تا به امروز آزمون هایش را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت