دستورالعمل مراقبت از موهای رنگ شده

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
این که موهای شما بلوند، سبز، سیاه، قرمز، یا حتی موهای آبی است، فرقی ندارد، مهم این است بدانید که موهای رنگ شده به توجه بیشتری نسبت به موهای معمولی نیاز دارند؛ چه بخواهید رنگ مو را برای مدت زمان بیشتری حفظ کنید و یا چه بخواهید از این موهای حساس خود محافظت نمایید. از این رو خوب است با تکنیک‌های مراقبت از موهای رنگ شده آشنا شوید تا ضمن تغییر رنگ موها، سلامت آن‌ها را نیز تضمین نمایید. با ما در این مطلب همراه باشید.
.

مراقبت از موهای رنگ شده

رنگ کردن موها می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد. بسیاری از خانم‌ها دوست دارند با ایده‌های مختلفی، موهای خود را رنگ کرده و آن‌ها را زیباتر کنند. با این حال، بسیاری از خانم‌ها به دلیل ترس از خسارات وارد شده به جهت رنگ کردن موها، از رنگ کردن موهای خود سرباز می‌زنند. درست است که هر نوع درمان شیمیایی که باعث تغییر رنگ یا ساختار مو شما می‌شود، آسیب رسان هستند. اما روش‌ها و تکنیک هایی برای مراقبت از موهای رنگ شده وجود دارد که شما می‌توانید همزمان از زیبایی و سلامت موهای خود لذت ببرید. با ما در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با این نکات مهم برای مراقبت از موهای رنگ شده آشنا شوید.

موهای خود را آماده کنید

اگر می‌خواهید موهای شما بعد از رنگ کردن سالم بماند، باید ماه‌ها قبل از موعد رنگ کردن، آن‌ها را آماده کنید که شامل اطمینان حاصل کردن از تغذیه و آبرسانی به موهای شما می‌شود. حداقل 2 ماه قبل از برنامه ریزی برای رنگ کردن موها، از روغن‌های مناسب مو و ماسک مو برای تغذیه آن‌ها استفاده نمایید. همچنین به طور منظم آن‌ها را اصلاح کنید و از استفاده مداوم از سشوار و اتو مو خودداری نمایید. اگر برای به رسیدن به رنگ مورد نظر خود باید موهای خود را دکلره کنید، شب قبل از دکلره کردن، موهای خود را کمپرس سرد روغن نارگیل کنید. با این کار، صدمه به موهای شما به حداقل ممکن می‌رسد.

رنگ مناسب انتخاب نمایید

هنگامی که شما قصد دارید موهای خود را رنگ کنید، می‌بایست رنگ و دکلره مناسب انتخاب نمایید تا موهای شما خیلی آسیب نبیند. همچنین لازم است تا از محصولات مراقبت کننده مو نیز استفاده کنید تا حین رنگ و دکلره از سلامت موهای خود اطمینان حاصل نمایید. ضمنا همیشه مواردی را انتخاب کنید که عاری از مواد شیمیایی آسیب رسان مانند آمونیاک باشد.

دستورالعمل‌ها را دنبال کنید

یکی از بهترین راه‌های برای مراقبت از موهای رنگ شده این است که حتما دستورالعمل‌های مربوط به رنگ مو و دکلره را دنبال کنید تا آسیب‌ها به حداقل برسد. برای رنگ کردن موها، حتما از کمک فردی دیگر نیز کمک بگیرید.

برای مراقبت از موهای رنگ شده قبل از شامپو زدن، کمی صبر کنید

هنگامی که موهای خود را رنگ کردید، سعی کنید حداقل 2 روز صبر کنید تا دوباره موهای خود را بشویید. این به تنظیم رنگ و از دست رفتن آن‌ها کمک می‌کند. همچنین این کار سبب می‌شود تا موها سرعت بازیابی چربی‌های از دست رفته خود را داشته باشند.

موهای آسیب رسیده را قیچی کنید

یکی دیگر از راه‌های مراقبت از موهای رنگ شده این است که پس از رنگ کردن، موهای آسیب دیده را قیچی کنید تا به آن‌ها فرصت بازسازی بدهید. آسیب پس از رنگ کردن موها اجتناب ناپذیر است و پیرایش قسمت انتهایی باعث جلوگیری از پخش شدن و گسترش این آسیب می‌شود.

برای مراقبت از موهای رنگ شده میزان شست و شوی موهای خود را کم کنید

وقتی که به طور مکرر موهای خود را بشویید، نه تنها سبب خراب شدن رنگ روی موهای خود می‌شوید، بلکه سبب خواهید شد تا روغن طبیعی موهای شما از دست برود و خشک شود. به همین دلیل اگر موهای خود را 4 یا 5 بار در هفته می‌شویید، لازم است تا شست و شوی موها را به 2 الی 3 بار در هفته کاهش دهید.

موهایتان را با آب خنک یا ولرم بشویید

شستن موها با آب گرم باعث می‌شود کوتیکول‌های روی لایه بیرونی ساقه مو شما بلند شود. این کار منجر به از دست رفتن رطوبت و خشک شدن موها می‌شود. همچنین موهای شما را در معرض آسیب بیشتری قرار می‌دهد. یک روش مؤثر برای جلوگیری از این امر این است که همیشه موهای خود را با آب خنک بشویید. آب خنک کوتیکول‌های شما را آب بندی می‌کند، باعث کنترل فرسودگی و رنگ در موهای شما می‌شود.

از کاندیشینرهای مناسب استفاده کنید

برخی از کاندیشینرهای موجود در بازار، حاوی سیلیکون هایی هستند که یک لایه محافظ بر روی ساقه مو تشکیل می‌دهند. این مواد باعث می‌شوند تا موهای شما در برابر گرما و تابش شدید نور خورشید محافظت شوند.

به منظور مراقبت از موهای رنگ شده آن‌ها را آبرسانی کنید

یکی دیگر از راه‌های مراقبت از موهای رنگ شده استفاده از ماسک‌های آبرسان است. رنگ کردن مو سبب خشک شدن موها می‌شود، لذا لازم است تا با استفاده از ماسک‌های موی مناسب، رطوبت موهای خود را حفظ کرده و آن‌ها را هیدراته نمایید.

از روغن‌های گیاهی مو استفاده کنید

یکی دیگر از راه‌های مراقبت از موهای رنگ شده این است که از روغن‌های گیاهی استفاده کنید. به این منظور هر شب قبل از خواب به موهای خود یک روغن گیاهی مقوی بزنید و صبح موهایتان را با آب ولرم بشویید و خشک کنید. با این کار می‌توانید نرمی و لطافت موهای خود را حفظ نمایید.
.

سخن پایانی

حالا که می‌دانید چگونه از موهای رنگ شده مراقبت کنید، منتظر چه چیزی هستید؟ همان طور که خواندید، شما می‌توانید با رعایت تکنیک‌های مراقبت از موهای رنگ شده، با آسودگی رنگ مورد علاقه خود را روی موهای خود اعمال کنید و ظاهری متفاوت داشته باشید، ضمن آنکه سلامت موهای خود را نیز حفظ می‌کنید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت