نکته‌های کلیدی درباره دکلره کردن

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
نکته‌های کلیدی درباره دکلره کردن : پودر‌های دکلره از تنوع بالایی برخوردار است و دارای مارک‌های متنوعی می‌باشد و اکنون به نکته‌های کلیدی درباره دکلره کردن می‌پردازیم.

انواع پودر دکلره :

  • پودر دکلره سفید: این پودر دکلره عملکرد ضعیفی دارد و برای افرادی که موهای نازک و کم پشتی دارند مناسب است.
  • پودر دکلره آبی: این پودر دکلره عملکرد قوی دارد و کاربرد آن برای موهای سالم و طبیعی قابل استفاده است.

برای موهای مشکی استفاده از دکلره‌ی آبی مناسب بوده و بهتر است برای موهای روشن از دکلره‌ی سفید استفاده کرد.
دکلره دارای شماره پایه‌های مختلف است انواع این شماره پایه‌ها عبارتند از :

  • نارنجی قرمز
  • قرمز
  • قرمز نارنجی
  • نارنجی

زمانی که موها به این شماره پایه‌ها برسند به این معنی است که دکلره‌ی مو ضعیف رنگ باز کرده و مقاومت موها در این حد بوده است. برای این نوع شماره پایه رنگ‌های مسی، بلوطی، فندقی تیره و قهوه ای تیره مناسب است.

  • نارنجی زرد
  •  زرد نارنجی
  • زرد نارنجی کم رنگ

این شماره پایه‌ها در درجه‌ی متوسط قرار دارند. رنگ‌های مناسب برای این نوع شماره پایه‌ها رنگ خاکستری پایه‌ی 5 و 6، قهوه ای روشن، بلوند تیره می‌توان پیشنهاد کرد.

  •  زرد
  •  زرد روشن
  •  پلاتینه تا سفید

بعد از شماره رنگ هایی که در بالا صحبت آن را کردیم حال نوبت به شماره پایه‌های ( زرد، زرد روشن، پلاتینه یا سفید ) می‌باشد که جزء شماره پایه‌های قوی است. برای این شماره پایه‌ها رنگ‌های بلوند روشن، بلوند طلایی، بلوند خاکستری و بلوند زیتونی را می‌توان استفاده نمود.
.

نحوه‌ی استفاده از دکلره :

در ابتدای کار، پودر دکلره را همراه با اکسیدان شماره‌ی 2 ترکیب کرده و موهای سر را به چهار قسمت مساوی تقسیم می‌نماییم. هنگام زدن دکلره به موها، حداقل دو سانت آن را با ریشه‌ی مو فاصله داده و بعد موها را با مواد آغشته می‌کنیم. دکلره شدن مو بستگی به ضخامت مو و جنس آن دارد.
مدت زمان دکلره شدن مو معمولا نیم ساعت می‌باشد و می‌توان مواد را همراه با اکسیدان شماره‌ی 1 ترکیب کرده، ریشه و ساقه‌ی مو را به مواد آغشته کرد.مرتب مو‌ها را چک نمایید و از رنگ شدن کامل آن مطمئن شوید و اگر موها کش آمد باید آن را فورا بشویید زیرا ممکن است که موها بسوزد. برای جلوگیری از آسیب دیدن موها اگر داخل پودر دکلره قسمت ساقه را نمک بزنیم و قسمت ریشه را شکر بزنیم آسیب دیدگی مو کمتر می‌شود.
.

 روش هایی برای رنگ کردن مو :

اگر خواستید که موهایتان از حالت زردی بیرون بیاورید می‌توانید از رنگ‌های دودی و نقره ای استفاده نمایید شاید زردی موها زیاد باشد برای حل این مشکل بهتر است که مقداری از رنگ بنفش را به رنگی که میخواهید بزنید اضافه کنید.
.

روشی برای عوارض کمتر دکلره

  • برای آن که موهایتان را بتوانید دوباره دکلره نمایید بهتر است که سالی یک یا دو بار آن را انجام دهید زیرا دکلره و رنگ زیاد باعث ضعیف شدن مو و شکننده بودن آن می‌شود، بگذارید موها تا حد مناسبی رشد نماید.
  • قبل از دکلره کردن مو، ابتدا آن را روی تیکه ای از موها امتحان نمایید تا اگر حساسیتی وجو داشت ادامه‌ی دکلره را متوقف نمایید . حساسیت ممکن است در حد قرمزی و خارش پوست یا حتی شدیدتر به صورت تورم پوست سر باشد.
  • زمانی که موهای خود را دکلره کردید برای شستن موها از شامپو‌های ملایم استفاده نمایید مانند شامپوی بچه یا نرم کننده. از موهای خود به دقت محافظت نمایید و استفاده از روغن‌ها را فراموش نکنید تا موهایتان لطیف مانده و به مرور زمان به حالت اولیه‌ی خود باز گردد. برای حالت دادن به موها از اتو، سشوارو اسپری حالت دهنده استفاده ننمایید زیرا باعث شکنندگی مو می‌شود.

.

دکوکرم

اگر مایل به دکلره کردن نیستید و یا از دکلره کردن مو هراس دارید بهتر است که از دکو کرم استفاده نمایید. این روش در واقع روشی ضعیف از دکلره است که مانند دکلره به مو آسیب نمیزند و یا مانند آن قوی نیست و نهایتا  تا پایه‌ی 7 می‌رسد.

روش استفاده از دکو کرم:

این روش همانند رنگ کردن مو می‌باشد. دکو کرم راهمراه با اکسیدان 2 ترکیب کرده و استفاده نمایید. یکی دیگر از روش‌ها برای روشن کردن موها استفاده از رنگ 000 با اکسیدان 3 می‌باشد که رنگ موها را تا چند درجه روشن می‌کند البته ناگفته نماند که از این رنگ نمی توان به عنوان مش استفاده کرد فقط برای روشن کردن و یا هایلایت مو مناسب است.
.

روش دکلره کردن مو در منزل :

دکلره کردن موها علاوه بر این که یک کار تخصصی می‌باشد اما می‌توان آن را هم در منزل انجام داد فقط باید نکاتی را رعایت کرد. مواد مورد استفاده در دکلره‌ی مو موادی شیمیایی و قوی هستند و هنگام دکلره کردن باید حواستان به این مواد باشد زیرا با هر اشتباهی ممکن است که موها یا بسوزد  یا باعث شکنندگی مو ویا حتی پوست سر شود. پس زمان انجام این کار حتما به نکات کلیدی آن توجه نمایید.

رنگ پایه مورد نیاز برای رنگ مو جدید خود را بشناسید

زمانی که می‌خواهید موهای خود را دکلره نمایید بهتر است که رنگ پایه مورد نظر را به خوبی بشناسید زیرا رنگ موهای روشن و بلوند تنوع بسیار زیادی دارند و هر یک از آن‌ها به یک پایه رنگ خاصی نیاز دارند. با داشتن اطلاعات در مورد رنگ پایه‌ی خود می‌توانید رنگی که مد نظرتان است را به دست آورید. رنگ پایه مو برای هر برند متفاوت است .نکته‌های کلیدی درباره دکلره کردن

آماده کردن وسایل مورد نیاز برای دکلره کردن موها:

برای آن که دلکره‌ی شما درست انجام شود بهتر است تمام وسایلی که به آن نیاز دارید را در دسترس قرار دهید تا بتوانید سرعت عمل بالایی داشته باشید.

برای دکلره کردن مو دستور العمل آن را بادقت مطالعه نمایید :

برای دکلره کردن مو خون سرد باشید و مدت زمانی که باید دکلره روی موها قرار بگیرد را با دقت مطالعه نمایید و حتما حواستان به زمان باشد تا دچار مشکل نشوید.

اکسیدان‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

با توجه به مصارف خاص، اکسیدان‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند.
اکسیدان 6 درصد : از این اکسیدان برای رنگ کردن مو، دکلره برای موهای ضعیف، دکلره‌ی صورت و بدن و اغلب اوقات برای هایلات از آن استفاده می‌شود.
اکسیدان 9 درصد : از این اکسیدان معمولا برای هایلایت موهای معمولی که نه خیلی ضخیم و نه خیلی نازک هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اکسیدان12درصد : از این اکسیدان برای هایلایت و دکلره کردن موهای ضخیم که دیر رنگ باز می‌کنند مورد استفاده قرار می‌گیرد.مصرف این اکسیدان برای موهای مشکی و قهوه ای رنگ که نسبت به دکلره عکس العمل کمی نشان میدهند مناسب است.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت