راه‌های محافظت از مو در تابستان

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
تابستان که از راه برسد، گرما و حرارت آن ممکن است به موهای ما آسیب وارد نماید. همه ما دوست داریم تا لحظات بسیار خوشی را در این هوای جذاب سپری کنیم، اما باید همواره مراقب پوست و موی خود نیز باشیم. از این رو ما قصد داریم در این مطلب شما را با نکات مهمی در ارتباط با محافظت از مو در تابستان آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

محافظت از مو در تابستان

احتمالا تا به امروز درباره خطرات اشعه‌های تند و مضر آفتاب تابستانی روی پوست زیاد شنیده اید. اما شاید در ارتباط با تاثیرات آن‌ها روی موهای خود موارد کمتری به گوشتان خورده باشد.
حقیقت این است که تابستان تعریق را بالا می‌برد و همین امر سبب از دست رفتن آب از مو و پوست می‌شود. از این رو موها زودتر کثیف شده و موخوره، شوره و دوشاخه شدن برای آن‌ها اتفاق خواهد افتاد. از سوی دیگر وز شدن مو و افزایش ریزش موی سر نیز می‌تواند از اثرات تابش نور آفتاب بر موها باشد. به همین دلیل باید برای محافظت از مو در تابستان اقداماتی را صورت دهید تا از آسیب به موهای خود جلوگیری کنید.

از مواد شیمیایی کمتر استفاده کنید

یکی از بهترین روش‌های محافظت از مو در تابستان این است که استفاده از مواد شیمیایی را به حداقل ممکن برسانید. از آن جایی که در تابستان موها خشک تر می‌شوند، بهتر است تا با استفاده از مواد شیمیایی، خشکی موهای خود را بیشتر نکنید. مثلا خوب است تا استفاده از رنگ‌های مو را به حداقل برسانید تا آسیبی به موهای شما وارد نشود.

محافظت از مو در تابستان ؛ به موهای خود نرم کننده بزنید

اگر می‌خواهید در تابستان موهای شما سالم بماند، بهتر است که به آن‌ها نرم کننده بزنید. نرم کننده‌ها می‌توانند رطوبت و سرزندگی را به موهای شما بازگردانند و موهای شما را سالم نگه دارند.

شامپو متناسب با فصل و مو انتخاب کنید

یکی دیگر از راه‌های محافظت از مو در تابستان، انتخاب شامپوی مناسب است. برخی از شامپوها، موهای شما را خشک و شکننده می‌کنند و این در کنار تابش اشعه‌های مضر تابستانی، می‌تواند به موهای شما آسیب جدی وارد کند. پس با انتخاب یک شامپوی مناسب، موهای خود را حفظ نمایید.

کلاه شنا فراموش نشود

از آن جایی که فصل تابستان، فصل شنا و آبتنی است، ممکن است دوست داشته باشید این کار لذت بخش را به وفور انجام دهید. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم برای مراقبت از موهای خود در تابستان، حتما قبل از شنا و رفتن به استخر، از شامپو استفاده نکنید. همچنین استفاده از یک کلاه شنا محافظ مو به شدت مورد نیاز است. پس از بیرون آمدن از آب استخر، حتما به سرعت دوش گرفته و شامپوی حاوی اتیلن تترا استیک اسید استفاده کنید تا کلر را از موهای شما بزداید.

استفاده از وسایل حرارتی را کم کنید

اگر می‌خواهید موهای شما شاد و سرزنده بمانند، در تابستان استفاده از وسایل حرارتی را کم کنید. بهتر است بعد از حمام، اجازه دهید تا موهای شما در هوای آزاد خشک شوند. اگر هم می‌خواهید از خشک کن‌ها استفاده کنید، درجه حرارت آن‌ها را به حداقل ممکن برسانید تا کمتر به موهای شما آسیب وارد شود.

برای محافظت از مو در تابستان ؛ موهای خود را اصلاح کنید

تابستان یک فرصت بسیار مناسب برای آن است که شما موهای خود را اصلاح کنید. توجه داشته باشید که یک اصلاح ساده می‌تواند به شما در محافظت از مو در تابستان کمک شایانی کند.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، اشعه‌های مضر آفتاب تابستانی، می‌تواند روی موها تاثیر بسیاری داشته باشد. از این رو پیشنهاد می‌کنیم با در نظر داشتن این نکات محافظت از مو در تابستان، خیال خود را از سالم ماندن موهای خود در این فصل داغ، آسوده نمایید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت