روش‌های درمان شوره سر

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
روزانه مشکلات زیادی برای موها پیش می‌آید که می‌بایست با آن‌ها دست و پنجه نرم کنید. آیا موهای شما خیلی چرب می‌شوند؟ آیا موهای شما بسیار خشک و شکننده هستند؟ آیا موهایتان وزوزی می‌شوند؟ خیلی صاف هستند؟ حجمشان بسیار زیاد است؟ حال به این ها، شوره مو را نیز اضافه کنید. حتما می‌دانید که شوره سر یکی از مشکلات عمده ای است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. از این رو ما قصد داریم در این مطلب به بررسی بهترین روش‌های درمان شوره سر بپردازیم. با ما همراه باشید.
احتمالا برای شما هم پیش آمده است که شاهد پوسته‌های ریز ریز روی سرشانه‌های خود بوده باشید و احتمالا از این بابت هم آزرده خاطر شده اید. این همان شوره سر است که برای بسیاری از افراد معضلی بزرگ محسوب می‌شود. آیا درمانی برای شوره سر وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. اما پیش از بررسی روش‌های درمان شوره سر، خوب است که با این بیماری کمی آشنا شوید.

شوره سر چیست؟

شوره سر یک بیماری شایع است که بر روی پوست سر تأثیر می‌گذارد. شوره سر باعث خارش پوست سر شده و به دنبال آن پوسته‌های مرده ایجاد می‌شود. این بیماری اغلب از دوران بلوغ شروع می‌شود و تا حدود سن 50 سالگی ادامه پیدا می‌کند. شدت شوره سر می‌تواند متفاوت باشد؛ برخی‌ها به راحتی درمان می‌شوند این در حالی است که در برخی موارد، درمان شوره سر نیاز به مصرف دارو دارد.
پوست شما به طور مداوم تعویض می‌شود و سلول‌های پیر به بیرون رانده شده، می‌میرند و پوسته پوسته می‌شوند. معمولاً این پوسته‌ها کوچک بوده و قابل توجه نیستند. در مورد مبتلایان به شوره سر، سلول‌های پوستی سریع تر از چرخه طبیعی شروع به جایگزینی می‌کنند. بنابراین، این توده‌های پوستی، بزرگ تر و حجیم تر خواهند بود و به راحتی دیده می‌شوند.
.

روش‌های درمان شوره سر

برای درمان شوره سر، این روش‌ها را در نظر بگیرید:

روغن درخت چای را برای درمان شوره سر امتحان کنید

در طول تاریخ، از روغن درخت چای برای درمان بیماری‌های مختلف از آکنه تا پسوریازیس استفاده شده است. در حقیقت، طبق یک بررسی انجام شده، روغن درخت چای در مبارزه با فشار ویژه قارچ موثر بوده که می‌تواند برای درمان شورزه سر نیز مفید واقع شود. توجه داشته باشید که روغن درخت چای می‌تواند باعث تحریک پوست در افرادی که پوست حساس دارند، شود. بهتر است قبل از اینکه آن را مستقیماً روی پوست بمالید، روغن درخت چای را با افزودن چند قطره به روغن حامل مانند روغن نارگیل، رقیق کنید.

از روغن نارگیل برای درمان شوره سر استفاده کنید

روغن نارگیل که به دلیل داشتن فواید سلامتی فراوان مشهور است، اغلب به عنوان یک داروی طبیعی برای درمان شوره سر نیز استفاده می‌شود. روغن نارگیل ممکن است به بهبود هیدارته کردن پوست و جلوگیری از خشکی، که می‌تواند شوره سر را بدتر کند، کمک نماید. یک مطالعه کوچک بر روی 34 نفر نشان داد که روغن نارگیل به همان اندازه روغن معدنی در بهبود هیدراته کردن پوست موثر است. تحقیقات دیگر نشان داده است که روغن نارگیل می‌تواند در درمان اگزما، یک بیماری پوستی که ممکن است به شوره سر دامن زند، کمک کند. استفاده از روغن نارگیل به مدت هشت هفته روی پوست باعث کاهش 68٪ علائم شوره موی سر خواهد شد.

آلوئه ورا به موی سر خود بزنید

آلوئه ورا نوعی ماده مکمل است که اغلب به پمادهای پوستی، مواد آرایشی و لوسیون‌ها اضافه می‌شود. اعتقاد بر این است که آلوئه ورا هنگامی که روی پوست قرار می‌گیرد، به درمان بیماری‌های پوستی مانند سوختگی، پسوریازیس و زخم‌های سر ما کمک می‌کند. همچنین گفته می‌شود که آلوئه ورا یکی از بهترین روش‌های درمان شوره موی سر نیز محسوب می‌شود. طبق یک بررسی صورت گرفته، خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچ آلوئه ورا می‌تواند به محافظت پوست در برابر شوره سر کمک کند.

استرس را کم کنید

محققان می‌گویند که استرس بسیاری از جنبه‌های بهداشت و سلامت را تحت تأثیر قرار داده است. استرس می‌تواند سلامتی را تضعیف کرده و مشکلاتی را به وجود آورد، از بیماری‌های مزمن جسمانی گرفته تا سلامت روان. اگرچه استرس خود باعث ایجاد شوره نمی شود، اما می‌تواند علائمی مانند خشکی و خارش را تشدید کند. استرس داشتن طولانی مدت می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف نماید. یک سیستم ایمنی ضعیف می‌تواند توانایی بدن شما در مقابله با برخی از عفونت‌های قارچی و شرایط پوستی که به ایجاد شوره سر کمک می‌کند، کاهش دهد. برای نگه داشتن سطح استرس قابل کنترل، برخی از تکنیک‌های کاهش استرس، مانند مدیتیشن، یوگا، تنفس عمیق یا آروماتراپی را امتحان کنید.

سرکه سیب را فراموش نکنید

سرکه سیب با انواع فواید سلامتی همراه است که شامل بهبود حساسیت به انسولین و کاهش وزن می‌شود. سرکه سیب نیز اغلب به عنوان یک داروی طبیعی برای درمان شوره سر استفاده می‌شود. گفته می‌شود که خاصیت اسیدیته سرکه باعث تحریک ریختن سلول‌های مرده پوست روی پوست سر می‌شود. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که سرکه سیب با متعادل کردن pH پوست باعث کاهش رشد قارچ و در نتیجه مبارزه با شوره سر می‌شود.
.

سخن پایانی

همان طور که گفته شد، شوره سر یکی از بیماری‌های پوست و موی قابل درمان است. اگر می‌خواهید از آسان ترین راه‌های طبیعی برای درمان شوره سر استفاده کنید، این روش‌ها را در نظر داشته و برای رهایی از این مشکل، از آن‌ها بهره بجویید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت